Yayın tarihi için İletişim Bilimleri Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 275, listelenen: 1-20
-
Yönetim Biliminin Geleceği
(2003)Büyük bölümüyle Taylor'un açtığı yoldan geliştirilen modern yönetim anlayışlarımız, giderek artan bîr sıklıkla gündeme gelen modalar tarafından tehdit ediliyor. Komplekslik teorisinden üretilen kavram ve anlayışlar, modern ... -
1999 Marmara Depreminin Mudanya Halkı Üzerindeki Psiko-Sosyal Etkileri
(2003)Rüstemli ve Karancı (1997) 1992 Erzincan depremi sonrası yörede yaptıkları araştırmada, afetzedelerin kaygı ve korku düzeyleri ve hayatlarına yön verebileceklerine olan inançlarının olası depremlere karşı hazırlık yapma ... -
Türkiye'de Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları: Beyaz Eşya, Otomotiv ve Tekstil Sektörü Üzerine Bir Araştırma
(2004)Küresel düzeyde sermayenin yeniden yapılanmasında Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ile ilgili uygulamalar çok önemli bir rol oynamaktadır. Türkiye'de de 1990'lı yıllar ile birlikte başta büyük ölçekli firmalarda olmak üzere ... -
Tüketici Etiği: Ülkelerarası Karşılaştırmalara ve Demografik Faktörlere Dayalı Bir Araştırma
(2004)Günümüzde sağlıklı toplumların ve ekonomilerin oluşturulmasında işletmeler kadar tüketicilerin de sosyal sorumluluk ve etik bilinciyle hareket etmesinin önemli bir rolü olduğu bir gerçektir. Tüketicilerin de eleştirdikleri ... -
Futbolda Seyirci Şiddeti: Sosyal Psikolojinin Katkıları ve Sınırlılıkları
(2004)Günümüzde hemen bütün toplumlarda çok önemli bir yer işgal eden futbol, seyircilerinin şiddet olaylarıyla da sürekli haber gündeminde yer almaktadır. Sosyal psikoloji disiplini, başta ingiltere olmak üzere Avrupa'da "futbol ... -
İşletmelerin Öğrenen Organizasyon Olma Yolundaki Çabalarının Türkiye'deki Görünümü
(2004)1990'lı yıllarda işletmecilik ve yönetim dünyası Senge'in ortaya attığı yeni bir kavramla sarsıldı. Öğrenen Örgütler. Aradan geçen süre içinde öğrenen örgütler hakkında sayısız kuramsal çalışma yapıldı ve yayınlandı. Ayrıca ... -
Bir Güzellik Miti Olarak İncelik ve Kadınlarla İlgili Beden İmgesinin Televizyonda Sunumu
(2005)Televizyon kitle iletişim araçları içinde etkili bir konuma sahiptir. Sosyokültürel ideallerin en güçlü aktarıcılarından biri olmasından dolayı toplumda önemli bir role sahiptir. Bu çalışmanın amacı televizyondan gelen ... -
Yayın Etiği Bağlamında Elektronik Yayınlarda Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
(2005)Elektronik yayımcılık, internetin yaygınlaşması ile üzerinde yoğun olarak durulmaya ve yeni teknolojiler geliştirilen bir alan olmaya başlamıştır. Bunun en yaygın örneklerini, e-kitaplar, e-dergiler oluşturmaktadır. ... -
Yerel Haberlerin İnternet Ortamında Görünümleri -Denizli, Eskişehir ve Erzurum Örnekleminde Bir Değerlendirme-
(2005)İletişim olgusunun günden güne daha fazla önem kazanması, iletişim araçlarının gelişiminde de yeni açılımlar sağlamıştır. Son zamanların bilgi ve haber paylaşmada öne çıkan iletişim aracı İnternet, yerel haberlere ulaşmada ... -
Turkish Mentors' Perception of roles, competencies and resources for online teaching
(2005)Developments in computer-mediated communications are not only providing new opportunities for educators but also changing roles and competencies in learning and teaching environments. Experts agree that teaching online ... -
Measuring readiness for e-learning: Reflections from an emerging country
(IEEE Computer Soc, Learning Technology Task Force, 2005)In order to benefit from e-learning, companies should conduct considerable up-front analysis to assess their readiness. There are a number of instruments in the market that can be used for assessing readiness for e-learning. ... -
Designing web-based collaborative learning
(Wit Press, 2005)Web-based collaborative learning is gaining popularity among educators. Many authors contend that collaboration is one of the most important aspects and potential strengths of web-based learning. Learners of web-based ... -
A model proposal for educational television programs
(2005)Almost all educational television programs are produced in similar ways and they are usually thought to be produced that way. These programs intend to reach the students of any organisation or any educetion establishment, ... -
Measuring Perceived Service Quality of Higher Education
(2005)Bu çalışmanın amacı yükseköğretimde sunulan hizmetlerin kalitesinin nasıl algılandığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi araştırma alanı olarak belirlenmiştir. Araştırma ... -
Using of marketing communication for distance education institutions
(2005)[No abstract available] -
Görsel/İşitsel Bir Dil: Video Klip
(2005)Televizyon bir sanat dalı değil. Ama televizyonun yarattığı kendine özgü sanatlar var: Video Art ve Video Klip. Video klip, sinema, televizyon, video, bilgisayar görselliğinin müzikle bir bireşimi. Bir müzik parçasına ... -
Haber Yapma Sürecinin Belirleyici Unsurları ve Basın Ahlakı
(2005)Çalışma, gazetecilerin habercilik görevlerini yerine getirirken haberin toplanmasından yayınlanmasına kadar geçen editoryal süreçte haber içeriklerine etki eden unsurları ortaya koymaktadır. Haber içerikleri üzerinde ... -
İnternet Haberciliği ve Aktif İzlerkitle İlişkisi Çerçevesinde Etik Tartışmalar
(2005)İnternet hızla gelişip yaygınlaşırken kendinden önce varolan kitle iletişim araçlarının "geleneksel" nitelemesiyle tanımlanmasına yol açtı. Bu tanımlamayı gerekli kılan temel etmenlerden birisi, aynı zamanda internetin ... -
Gazetelerde Görsel Tasarım Yanlılığı
(2005)Haber söyleminde yapısal yanlılık okunduğu zaman anlaşılabilir, aynı şekilde haberin görsel tasarımı da bir araç olarak kullanıldığında haberde yanlılık görülebilir. Bir haberin sayfadaki tasarımıyla gösterilmesi ya da ...