Sosyal ağ kullanımı: sosyal kazanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidiyet
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2020Yazar
Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi
0000-0002-7820-2978
0000-0001-6140-4242
Elçiyar, Kemal
Küçük, Mestan
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Elciyar, K. ve Küçük, M. (2020). Sosyal Ağ Kullanımı: Sosyal Kazanımlar, Kendini Gerçekleştirme ve Aidiyet. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 33, s. 198-210Özet
Sosyal ağ kullanımı uyum sürecini tamamlamış ve oldukça yüksek penetrasyon oran
-
larına ulaşmış günümüzdeki önemli olgulardandır. Bu ağların ortaya çıktığı günden
itibaren en önemli kitlesini öğrenciler oluşturmaktadır. Sosyal ağların kullanım devam
-
lılığına yönelik çeşitli araştırmalar oldukça geniş bir çerçevede gerçekleştirilmektedir.
Üniversite öğrencilerinin sosyal ağ kullanımında sosyal kazanımlar, kendini gerçekleş
-
tirme ve aidiyet hissi boyutlarını ele alan bu araştırma kapsamında Anadolu Üniversi
-
tesi ve Eskişehir Teknik Üniversitesi’nde öğrenim gören 557 üniversite öğrencisinden
veri toplanmıştır. Gerçekleştirilmiş olan bu betimsel çalışmada anket tekniği kullanıl
-
mıştır. Katılımcıların yukarıda belirtilen üç boyuta ilişkin genel değerlendirmelerinin
yanında cinsiyet, yaş ve eğitim gördükleri alanlara yönelik karşılaştırmalar yapmak
amacıyla da veriler toplanmıştır. Sosyal kazanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidi
-
yet hissi boyutlarında elde edilen yanıtlar cinsiyet, yaş ve eğitim alanına göre analiz
edilmiştir. Sonuçlara göre sosyal kazanımlar en yüksek ortalamaya sahipken bunu
kendini gerçekleştirme ve daha sonrasında aidiyet hissi izlemektedir. Ayrıca sosyal ka
-
zanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidiyet hissi boyutlarında cinsiyet ve yaş açısından
anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Eğitim aldıkları alan açısından ise anlamlı farklılık
bulunmuştur. Üç boyutta da sosyal bilimler öğrencileri anlamlı bir şekilde daha yüksek
puanlar vermişlerdir. Social network usage is one of the important phenomena that have completed the
adaptation process and reached very high penetration rates. Students have been the
most important users since the day these networks emerged. Various researches have
been carried out about continuity of the use of social networks. Datas of this study
were collected from surveys ndone with 557 university students studying in Anadolu
University and Eskişehir Technical University. The research deals with dimensions of
university like students’ social network usage the social gains, self-actualization and
sense of belonging,. In this descriptive study, survey technique was used. In addition
to the general evaluations of the participants on the three dimensions mentioned
above, data were collected in order to make comparisons for gender, age and areas
of education. The responses obtained in terms of social gains, self-actualization and
sense of belonging were analyzed according to gender, age and education. According
to the results, while social gains have the highest average, this is followed by self-
actualization and then a sense of belonging. In addition, there was no significant
difference in terms of gender and age with regards to social gains, self-actualization
and sense of belonging. Significant differences were found in terms of the field of
study. In all three dimensions, social sciences students scored significantly higher.
Kaynak
Akdeniz İletişim DergisiSayı
33Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25593Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [157]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]