Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.date.accessioned2021-03-15T06:54:32Z
dc.date.available2021-03-15T06:54:32Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationElciyar, K. ve Küçük, M. (2020). Sosyal Ağ Kullanımı: Sosyal Kazanımlar, Kendini Gerçekleştirme ve Aidiyet. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 33, s. 198-210en_US
dc.identifier.issn2619-9718
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/25593
dc.description.abstractSosyal ağ kullanımı uyum sürecini tamamlamış ve oldukça yüksek penetrasyon oran - larına ulaşmış günümüzdeki önemli olgulardandır. Bu ağların ortaya çıktığı günden itibaren en önemli kitlesini öğrenciler oluşturmaktadır. Sosyal ağların kullanım devam - lılığına yönelik çeşitli araştırmalar oldukça geniş bir çerçevede gerçekleştirilmektedir. Üniversite öğrencilerinin sosyal ağ kullanımında sosyal kazanımlar, kendini gerçekleş - tirme ve aidiyet hissi boyutlarını ele alan bu araştırma kapsamında Anadolu Üniversi - tesi ve Eskişehir Teknik Üniversitesi’nde öğrenim gören 557 üniversite öğrencisinden veri toplanmıştır. Gerçekleştirilmiş olan bu betimsel çalışmada anket tekniği kullanıl - mıştır. Katılımcıların yukarıda belirtilen üç boyuta ilişkin genel değerlendirmelerinin yanında cinsiyet, yaş ve eğitim gördükleri alanlara yönelik karşılaştırmalar yapmak amacıyla da veriler toplanmıştır. Sosyal kazanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidi - yet hissi boyutlarında elde edilen yanıtlar cinsiyet, yaş ve eğitim alanına göre analiz edilmiştir. Sonuçlara göre sosyal kazanımlar en yüksek ortalamaya sahipken bunu kendini gerçekleştirme ve daha sonrasında aidiyet hissi izlemektedir. Ayrıca sosyal ka - zanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidiyet hissi boyutlarında cinsiyet ve yaş açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Eğitim aldıkları alan açısından ise anlamlı farklılık bulunmuştur. Üç boyutta da sosyal bilimler öğrencileri anlamlı bir şekilde daha yüksek puanlar vermişlerdir.en_US
dc.description.abstractSocial network usage is one of the important phenomena that have completed the adaptation process and reached very high penetration rates. Students have been the most important users since the day these networks emerged. Various researches have been carried out about continuity of the use of social networks. Datas of this study were collected from surveys ndone with 557 university students studying in Anadolu University and Eskişehir Technical University. The research deals with dimensions of university like students’ social network usage the social gains, self-actualization and sense of belonging,. In this descriptive study, survey technique was used. In addition to the general evaluations of the participants on the three dimensions mentioned above, data were collected in order to make comparisons for gender, age and areas of education. The responses obtained in terms of social gains, self-actualization and sense of belonging were analyzed according to gender, age and education. According to the results, while social gains have the highest average, this is followed by self- actualization and then a sense of belonging. In addition, there was no significant difference in terms of gender and age with regards to social gains, self-actualization and sense of belonging. Significant differences were found in terms of the field of study. In all three dimensions, social sciences students scored significantly higher.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAkdeniz Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Ağen_US
dc.subjectSosyal Kazanımen_US
dc.subjectKendini Gerçekleştirmeen_US
dc.subjectAidiyeten_US
dc.subjectSocial Networksen_US
dc.subjectSocial Gainsen_US
dc.subjectSelf-Actualizationen_US
dc.subjectSense of Belongingen_US
dc.titleSosyal ağ kullanımı: sosyal kazanımlar, kendini gerçekleştirme ve aidiyeten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkdeniz İletişim Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7820-2978en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6140-4242en_US
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.startpage198en_US
dc.identifier.endpage210en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorElçiyar, Kemal
dc.contributor.institutionauthorKüçük, Mestan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster