Çağdaş Narkisisos'lar: Facebook Kullanım Alışkanlıkları ve Narsisizm
Özet
Narsistik kişilik özelliği genel olarak kişinin fiziksel ve psikolojik özelliklerine yönelik abartılı hayranlığı olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışma sosyal medyanın önemli bir unsuru olan Facebook ve Facebook kullanıcılarının narsistik karakter özeliklerini nasıl yansıttıklarını saptamayı amaçlamaktadır. Kolaylı örneklem tekniği ile 218 Anadolu Üniversitesi öğrencisi çalışma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın bulguları arasında narsisizm boyutları, özellikle otorite, teşhircilik ve üstünlük, narsistik toplam puan arasında, Facebook'da harcanan zaman ile narsistik toplam puan arasında, Facebook'da sahip olunan arkadaş sayısı ve narsistik toplam puan arasında pozitif yönde bir ilişkinin bulunması önemlidir Narcisistic personality described as person's over favour and admire to himself to his physical and physiological features. This study aim to find out how Facebook users reflect their narcisistic personalty via social media platform features. 218 Anadolu University students were selected by using convenience sampling technique. As a result of study a posisitive correlation between narcisism and Facebook usage are determined. Also between dimension of narcissism, especially authority, exhibitionism and superiority, and narcissistic total score, between time spent in Facebook and narcissistic total score, between numbers of friends on Facebook and narcissistic total score have positive correlation
Kaynak
Selçuk İletişimCilt
9Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNU9UWXhNUT09https://hdl.handle.net/11421/19358
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [157]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]