Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtar, Motif G.
dc.date.accessioned2019-10-20T21:13:43Z
dc.date.available2019-10-20T21:13:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-2411
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMU1EVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19376
dc.description.abstractGünümüzde beslenme ve sağlık arasındaki belirgin bağlantıları sağlayan tıbbi araştırmalardaki ilerlemelere bağlı olarak, tüketicilerin besin ve sağlık bilgisine olan ilgilerindeki artışı kabul eden pazarlamacılar, reklamlarda, gıda tüketimiyle besin ya da sağlık faydalarını birleştirmeye başlamışlardır. Bu çalışma, gıda reklamlarındaki iddiaların kullanımını, Women's Health, Men's Health ve Tempo dergilerinde 2014 yılı boyunca yayınlanan gıda reklamlarını inceleyerek çözümlemeyi amaçlamaktadır. Dergilerde yer alan gıda reklamları içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, her üç dergide yer alan yedi gıda kategorisine ait reklamlarda tüketiciyle ilgili mesajlar, gıdanın sağlık faydaları ve besinsel değerleri ile ilgili iddialardan daha fazla kullanılmaktadır. En fazla gıda reklamı kadın dergisi kategorisinde yer alan Women's Health dergisinde yer almaktadır. Gıda reklamlarında en fazla lezzet ve duygusal çekicilik ile ilgili ifadelerin yer aldığı görülmektedir. Tüketicilerin formda olma, beslenme, sağlık ve kilo kontrolü ile ilgilenmesine rağmen reklamverenler tüketiciyle ilgili, onların duyusal tepkisine neden olacak mesajları ağırlıklı olarak kullanmaya devam etmektedirleren_US
dc.description.abstractBased on the developments on the medical researches determining the significant connections between nutrition and health today, marketing experts who adopt the increase in consumers' interest to being informed on nutrition and health have started to combine nutrition or health benefits through food consumption in the advertisements. This research aims to analyze the uses of the claims in food advertisements by examining the food advertisements published in the year 2014 in Women's Health, Men's Health and Tempo. The food advertisements in the magazines have been assessed by using content analysis method. According to the findings of the research, the messages concerning customers are used more frequent than the claims concerning health benefits and nutritional values of foods in the advertisements from seven food categories in all the three magazines. The most of the food advertisment is in Women's Health which is under category of women magazine. Those advertisements generally include expressions about taste and emotional appeals. Despite the fact that consumers are interested in being in shape, nutrition, health and weight control, advertisers continue to mainly use the messages that might make the consumers give sensual reactionsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleGıda Reklamlarının İddia Ettikleri: Dergi Reklamları Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeClaims of Food Advertisements: An Analysis of Magazine Adsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİleti-ş-imen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage187en_US
dc.identifier.endpage207en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster