Kurtuluş Son Durak Filminde Kadına Yönelik Şiddet Temsilleri ve Bir Dolayımlama Aracı Olarak Ev Kavramı
Özet
Türkiye'de kadına yönelik şiddet en temel sorunlardan biridir. Bu sorunlar, medyadan STK'lara kadar geniş bir yelpaze içinde ele alınmakta ve tartışılmaktadır. Bu kadar temel bir sorun sık sık filmlere de konu olmaktadır. İşte, senaryosunu Barış Pirhasan'ın yazdığı, Yusuf Pirhasan'ın yönettiği, 2012 yılında gösterime giren Kurtuluş Son Durak filmi kadın sorunlarının ama özellikle kadına yönelik şiddetin farklı biçimlerinin farklı karakterler yoluyla temsil edildiği bir filmdir. Filmde söz konusu sorunlar kadar, sembolik bir anlatım aracı olan ve aynı zamanda filmin içinde bir karakter gibi varlığını sürdüren ev önemli bir işleve sahiptir. Buradan hareketle, Kurtuluş Son Durak filmi feminist bakış açısıyla, betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Violence against women is one of major problems of Turkey. Moreover many citizens of Turkey face and handle with this problem in a wide area including non-governmental organisations and mass communication area. Just because of it's a significant problem of Turkey, matter of violence plays important role in Turkey filmography as well. "Kurtuluş Son Durak-Last Stop: Salvation" is asample of Turkey filmography which is directed by Barış Pirhasan. Moreover it's scriptwriter is also him. Aforementioned film that focuses on matter of violence against women via various characters wase released in 2012. However in this film, home has substantial meaning as much as main issue of movie and plays role such a character of it. Thus, in this article, "Kurtuluş Son Durak-Last Stop: Salvation" film has been examined by the way of descriptive analysis method in scope of feminism.
Kaynak
Selçuk İletişimCilt
9Sayı
4Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZek9UTXpNdz09https://hdl.handle.net/11421/19379
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [157]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]