dc.contributor.author | Savaş, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-21T19:43:13Z | |
dc.date.available | 2019-10-21T19:43:13Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 2148-2942 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRJeU1EWTI= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/19435 | |
dc.description.abstract | Doğu ve batı kavramları yalnızca coğrafya olarak değil, içinde yaşadığımız dünyayı, insanı, yaşamı anlama ve anlamlandırma bağlamında da farklı yönlere işaret eder. Doğu kültürü ve Batı kültürü olarak adlandırılan bu ayrımın temel nedeni insan aklının iki ayrı yolu, iki ayrı düşünme biçimini izlemesidir. Kendine özgü bir mantıkla işlerlik kazanan bu iki ayrı düşünme biçimi Doğu düşüncesine özgü “paradoks” mantığı ve Batı düşüncesine özgü “özdeşlik” mantığı olarak adlandırılır. Paradoks mantığı ve özdeşlik mantığı ayrı dünya görüşlerinden kaynaklanan ayrı sanat anlayışlarını da beraberinde getirir. Sinema sanatında da karşımıza film biçimi ya da film estetiği adıyla çıkan biçimin, estetiğin arkasında bir düşünce, bir dünya görüşü vardır. Batıya özgü olan ve çağdaş anlatı sineması olarak adlandırılan sinemanın ardında yatan düşüncenin, doğuya özgü olan paradoks mantığından etkilenen, bu mantıkla işlerlik kazanan bir anlatı olduğu görüşünü ileri süren bu makale,Doğu ve Batı kültürlerinin oluşturucu öğesi olan bu iki ayrı düşünme biçimini kısaca tanıtmaya ve film estetiğini, çağdaş anlatı sinemasını nasıl etkileyip biçimlendirdiğini anlamaya, tartışmaya yönelik bir çalışma olarak da değerlendirilebilir. | en_US |
dc.description.abstract | East and west concepts refer different aspects not only in the meaning of geography but also in comprehending and construing the context of the world on which we live, humanbeing and life. The basic reason of this discrimination called as east culture” and west culture” is that human mind follows two different ways and two different forms of thinking. This two different forms of thinking which acquire functionality by means of its own logic are called as paradox” logic peculiar to east thought and identicalness” logic peculiar to west thought. Paradokx logic and identicalness logic cause (bring about) different art comprehension resulted from different art comprehension resulted from different wold views. There is a world view and a thought behind the aesthetic and form which we encounter as the film form or the film aesthetic in the film art. This article proposes that the thought focused on the cinema called as contemporary narrative cinema peculiar to west is a narration being effected from paradox logic peculiar to east and acquiring functionality by this logic and this article can also be evaluated as a study intended for presenting briefly this two different forms of thought which are formative factors of east and west cultures and also intended for understanding and discussing how these two different forms of thought effect and form contemproray narrative cinema. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.title | Doğunun Paradoksu, Batının Özdeşliği ve Çağdaş Anlatı Sineması | en_US |
dc.title.alternative | The Paradox of the East, Identicalness of the West and the Contemporary Narrative Cinema | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Selçuk İletişim | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 212 | en_US |
dc.identifier.endpage | 220 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |