Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Normal Sibel
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:14Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:14Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1305-2411
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0Rjek5URXg=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19448
dc.description.abstract1960'lar, film eleştirisinin doğasında ve işlevinde daha önceki birçok şeyin etkili bir şekilde reddini içeren radikal bir değişime tanıklık etti. Bu makale, bu değişimin doğasını, dönemin politik ve ideolojik gelişmeleriyle ilişkisini, daha önceki eleştirel yaklaşımlara yönelik çıkarımları, dönemin en etkili film dergisi olan Cahiers du Cinema'nın özellikle yazı işleri pozisyonundaki belirgin değişiklikleri vurgulayarak inceleme konusu yapar. 1950'lerin özelliği olan öznel ve daha saf sinemasal yaklaşımlardan bir sonraki on yılın semptomatik ve kuralcı eleştirisine doğru olan değişim, büyük ölçüde, 1960 sonlarının entelektüel ve sanatsal mayalanması için itici gücü sağlayan Paris üniversitelerindeki disiplinlerarası etkiden kaynaklanmaktadır. Bu makale, 'derin devrimin' devam eden mirasının, filmin doğasına ve etkisine dair önemli özelliklerin eleştirel literatürde dikkate alınmamasına neden olup olmadığını sorgulamaktadır ve bunun, uygunsuz bir biçimde yapısalcılık — öncesi metinlere yönelik küçümseyen bir yaklaşıma yol açıp açmadığı konusunu dikkate almaktadır.en_US
dc.description.abstractThe 1960s witnessed a radical shift in the nature and function of film criticism which effectively implied a rejection of much that had gone before. This essay examines the nature of the shift, its relations to the political and ideological developments of the period and the implications for previous critical approaches, highlighting in particular the changes evident within the editorial position of the Cahiers du Cinema, the most influential film journal of that time. It is pointed out that the change from the subjective and more purely cinematic approach characteristic of the 1950s to the symptomatic and prescriptive criticism of the following decade was largely due to interdisciplinary influences, especially at the Parisian universities, which provided the primary impetus for the intellectual and artistic ferment of the late 1960s. The essay questions whether the enduring legacy of the 'recondite revolution' has caused significant aspects of the nature and impact of film to be overlooked in the critical literature and also considers whether it has led to an inappropriately condescending attitude to pre-structuralist writings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleThe Recondite Revolution in Film Criticism, 1955-1970en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİleti-ş-imen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue7en_US
dc.identifier.startpage193en_US
dc.identifier.endpage202en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster