Gündelik yaşam ve sosyal paylaşım ağları: Twitter ya da "pıt pıt net"
Özet
Bu çalışma, sosyal paylaşım ağlarından Twitter'm gündelik yaşamla ilişkisi üzerinedir. Gündelik yaşamın akışı içinde kullanıcıları içeriği tüketen üreticiler olarak kabul ederek, Twitter'm hangi amaçla, ne sıklıkla, nasıl kullanıldığı ve bu yeni iletişim ortamının kullanıcılar tarafından nasıl anlamlandırıldığı çalışmanın odak noktalarını oluşturmaktadır. Ayrıca, Twitter'in, kullanıcıların gündelik yaşam rutin/eriyle nasıl ve hangi araçlarla iletişime geçip bir rutine dönüştüğüne de bakılmıştır. Bu soruların yanıtlanabilmesi amacıyla çoklu yönteme başvurulmuştur: 1) Araştırmaya katılan kullanıcıların Twitter sayfa içerikleri, katılımcı gözlem tekniğine başvurularak taranmış, 2) Bu süreçte elde edilen nitel veriler, yarı-yapılandırılmış, açık uçlu görüşmelerden elde edilen verilerle birlikte analiz edilmiştir. Elde edilen nitel veri setleri, tema tik kategorilere ayrılarak ve etnograf ik bir perspektiften yorumlanmıştır. Analiz aşamasında Twitter kullanma pratiğinin süre, içerik, sıklık gibi nicel boyutları da dikkate alınmıştır. Araştırma sonucunda Twitter ve gündelik yaşam arasında karmaşık ve etkileşimli bir ilişki olduğu ve Twitter kullanımının makro, homojen bir kullanım pratiği olmaktan çok, her bir kullanıcının daha mikro düzeyde, bireysel bir kullanım biçimi geliştirdiği saptanmıştır. In this study, / look at Twitter, a new media product and social network site, and its relation to the everyday life of the Twitter users in Turkey. / consider the users/consumers as the producers of what they consume within the flow of everyday life. Through the rich qualitative data, / try to answer the questions such as the following: How, and in what ways is Twitter being used?; How often and for what purposes do the users use the site?; How do the Twitter users perceive and make sense of the site's content within their daily routines? To answer the questions above, / utilize a multiple methodological approach that brings content analysis and online ethnography together. Based on the data collected from the field, there is a complex and reciprocal relationship between Twitter and the everyday life of the users. One of the important characteristics of Twitter that makes it popular amongst its users is its flexible nature, which allows its users to personalize and customize the ways in which they produce and consume the content along with their daily routines.
Kaynak
İleti-ş-imCilt
0Sayı
12Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBM01qazFOUT09https://hdl.handle.net/11421/19455
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [157]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]