Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSarıtaş, Ayşe
dc.contributor.authorÖztürk, Canan Mesude
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:14Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprMU1ERTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19457
dc.description.abstractKüreselleşen dünyada büyük şirketler varlığını sürdürebilmek için uluslararası faaliyetler yapmaya zorlanmaktadır. Yapılan araştırmalar, şirketlerin başarılı küresel bir marka olmak için yerel ve ulusal farklılıkları dikkate alması gerektiğini vurgulamaktadır. Özellikle kriz dönemlerinde, markaların krize verdikleri tepkiler ulusal düzeyde farklılık göstermektedir. Dolayısıyla şirketler ulusal ve yerel farklılıkları dikkate almak zorundadır. Hofstede’in kültürel boyutlar araştırmasında yer alan belirsizlikten kaçınma ve güç aralığı değişkenleri, ülkelerin krizlere verdikleri tepkileri açıklamak için sıklıkla kullanılan değişkenlerdendir. “Hofstede’nin kültürel boyutlar kuramı kapsamında ülkeler için belirlediği endeksler zaman içerisinde değişiyor mu?” Türkiye için farklı izlenimler görülmekte ve değişim dikkat çekmektedir. Bu çalışmada, bu düşünceden yola çıkarak “Hofstede’nin ülkeler için belirlediği endekslerin güncellenmesi mi gerekiyor?”. “Hofstede’in çalışması her koşulda, her ülke için geçerli değil mi?” soruları tartışılmaktadır. Bu bağlamda, küresel krizlere verilen yerel tepkiler ve Türkiye’nin genel olarak küresel krizlere verdiği tepkiler, Volkswagen’in 2015’te yaşadığı küresel çaptaki emisyon hacmi krizi örneğinde, Hofstede’in öne sürdüğü bahsi geçen kültürel değişkenlerle açıklanıp açıklanamayacağına dair bir durum saptaması yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn a globalizing world, large corporations are forced to do international activities in order to survive. The researches emphasize that companies need to be taken into consideration local and national differences in order to become a successful global brand. Especially in times of crisis, the reactions of brands to crisis are different at the national level. Therefore, companies have to consider national and local differences. Hofstede's uncertanity avoidance and power distance variables in the cultural dimension research are variables that are often used to explain the reactions of countries to crises. Does Hofstede's indices for countries within the framework of cultural dimension theory change over time? Different impressions are seen for Turkey and change attracts attention. In this work, Does need to update the indexes that Hofstede set for countries based upon this thought? Is not Hofstede's work valid in every condition in every country? These questions are discussed in this article. In this study a case detection is done in case whether the local reactions to the global crisis and Turkey’s general reactions to the global crisis, volkwagen’s global emission volume crisis can be explained by Hofstede’s suggested mentioned cultural variables or not.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleKültürel Boyutlar Kuramı Değerlerinde Değişim: Türkiye’nin Krizlere Verdiği Tepkilerin Sorgulanmasıen_US
dc.title.alternativeChange in Cultural Dimension Theory’s Values: Questioning of the Reactions of Turkey to Crisesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk İletişimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage125en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record