dc.contributor.author | Uluyağcı, Canan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-21T19:43:14Z | |
dc.date.available | 2019-10-21T19:43:14Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 2148-2942 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRJeU1EYzM= | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/19460 | |
dc.description.abstract | Filmin kendine özgü bir dili vardır. Sinema kendi dili içerisinde anlamı oluşturmak için pek çok göstergeden yararlanır. Yönetmen de yapıtıyla izleyicilere iletmek istediklerini bu göstergeler aracılığı ile aktarır. Böylece görüntünün düzanlamlarının arkasında yatan yananlamlar aracılığıyla filmin yeniden okunmasına ve iletinin izleyiciye ulaşarak anlamın oluşmasına neden olur. Bu çalışmada sinemada anlamın oluşma sürecindeki göstergeler Nerdesin Firuze adlı film örnek alınarak incelenmiştir. Filmdeki göstergeler çözümlenmeye çalışılarak filmin anlamının oluşma süreci ortaya konulmuştur. Filmin içinde yer alan ünlüler, renkler, sayılar ve günler, yönetmenin filmin içindeki varlığı gibi göstergeler ele alınmış ve anlamın oluşma süreci irdelenmiştir. Çözümleme göstergebilimsel yönteme dayandırılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Each film has a unique language. Cinema utilises many different signs in order to signify deeper symbolic meanings. The director conveys what he or she wants to say by use of their signs. The film is re-read through the connotations which are underlying the denonations of the visual, and this conveys the message to the audience, causing the meaning to be created. In this study, signs that create meaning have been studied on the example of the film Nerdesin Firuze”. Signs such as celebrities, colours, numbers and days and the presence of the director within the film have been considered in order to analyze the process of meaning forming. The analysis has been based on semiology methods. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.title | Sinemada Anlamın Oluşma Sürecine Bir Örnek: Nerdesin Firuze | en_US |
dc.title.alternative | Process of Making Meaning in Cinema: The Example of "Nerdesin Firuze" | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Selçuk İletişim | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 221 | en_US |
dc.identifier.endpage | 233 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |