Ülke orjini kavramı ve ülke imajı
Özet
Ürünler belirli bir yerde, bölgede, şehirde veya ülkede üretilmektedirler. Ürünlerin bu üretim yeri bilgilerine ülke orijini denilmektedir. Ülke orijini kavramı özellikle 1980’lerden sonra küreselleşen dünya ekonomisi ile birlikte pazarlama ve pazarlama iletişimcileri için önemli bir konu haline gelmiştir. Bugün, ürünlerin üretim yerleri küresel pazarda ürünlerin ve markaların imajını etkilemekte ve tüketici karar alma süreçlerinde önemli bir veri haline gelmiştir. Ülkelerin imajlarını da ürün ve markaların pazardaki konumlarını olumlu veya olumsuz etkileyen birer veri olarak değerlendirebiliriz. Bu bağlamda bu çalışmada ürün merkezli ülke imajı araştırmaları da ele alınmıştır. Products are produced in a place, region, city or country. This information about the place where the product is produced is called as country origin. The concept of country origin has became an important issue for marketing and marketing communications practitioners especially after the 1980's with the globalization of the world economic system. Today, the information of places where the products are produced affects the images of products and brands in the global market and it became an important datum in consumer decision processes. We can also evaluate the image of the countries as a datum which affects the position of brands or products positively or negatively in the market. Therefore, in this paper it is also investigated some country image researches that are focus on product origin.
Kaynak
Selçuk İletişimCilt
5Sayı
2Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpNd05ESXk=https://hdl.handle.net/11421/19464
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [157]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]