Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltunay, Alper D.
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:15Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:15Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRJeU1EazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19466
dc.description.abstractSanat yapıtları aynı zamanda birer iletişim ortamlarıdır. McLuhan, araç mesajdır derken, kitle iletişim araçlarının önemini vurgular. Aynı olgu hem bir kitle iletişim aracı, hem de bir sanat ortamı olan video için de geçerli olabilir mi? Video, fotoğraf ve filme göre sanatın ortamına daha geç girmesine rağmen, daha etkin bir kullanım alanı bulmuştur. Ortaya çıkış koşullarından dolayı muhalif bir araç olarak görülen video, kendine özgü özelliklerinden dolayı diğer sanat ortamlarından farklı bir konuma sahiptir. Video görüntüsü uzam ve zamanı parçalayarak yeni ve farklı bir uzam ve zaman yaratır. Derrida’nın yapıçözümü kuramıyla örtüşen bu özellik, videoyu iletileri bozan ve yeniden kuran bir araç olarak tanımlamamızı sağlar. Bir bakıma, McLuhan’ın deyişiyle sadece bir araç olmaktan çok, iletinin içeriğine müdahale eden bir fenomen halini alır.en_US
dc.description.abstractArt works are also communication media. While McLuhan says the medium is the message, he emphasizes the importance of the medium. Can the same fact be valid for video which is already a mass communication and an artistic medium? Although video emerged as an art later than photography and film, it has more effective application areas than the others. Because of its formation, which is seen as a medium of criticism, video art has a different significance to other arts. Video image fragments the real time and real space and creates a new time and space of its own. These characteristics of video which overlaps with the theory of deconstruction of Derrida, defines video, as a medium that deconstructs and constructs messages. In McLuhan's terms, video has become a phenomenon which interference with the content of the message more than any a mass media.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleVideo Sanatında Yapıçözümü: Araç ve Mesaj Olarak Videoen_US
dc.title.alternativeDeconstruction in Video Art: Video as the Medium and the Messageen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSelçuk İletişimen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage234en_US
dc.identifier.endpage239en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster