Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞimşek, Ali
dc.contributor.authorÖzdamar, Nilgün
dc.contributor.authorUysal, Ömer
dc.contributor.authorKobak, Kadriye
dc.contributor.authorBerk, Cem
dc.contributor.authorKılıçer, Tuğba
dc.contributor.authorÇiğdem, Harun
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:19Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZMU9URXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19516
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye'de 2000-2007 yılları arasında eğitim teknolojisi alanında tamamlanmış olan 259 yüksek lisans tezi biçim, içerik ve yöntem boyutlarıyla değerlendirilmiştir. Sonuçlar göstermektedir ki eğitim teknolojisi araştırmalarının nicelik ve niteliği, yıllara ve üniversitelere göre önemli ölçüde farklılaşmaktadır. Paradigmatik olarak nicel araştırmalar büyük bir çoğunluğu oluşturmakta, nitel araştırmaların oranı dörtte bir düzeyinde kalmaktadır. Araştırmaların yüzde sekseni tarama modelinde yapılmış, veri toplama aracı olarak anketler, testler ve ölçekler kullanılmıştır. İncelenen her dört tezin üçünde örneklem, yetişkinlerden ve üniversite öğrencilerinden oluşmuştur. Veriler çözümlenirken genelde betimsel istatistik tekniklerinden yararlanılmış, sınırlı sayıdaki deneysel araştırmada orta düzey yordamsal teknikler işe koşulmuştur. En çok araştırılan konular arasında bilgisayar destekli öğretim, alternatif öğretme-öğrenme yaklaşımları, web destekli öğrenme, eğitsel teknoloji kullanımında yaşanan sorunlar, internet tabanlı öğrenme ve uzaktan eğitim başta gelmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study examined 259 master's theses in the field of educational technology completed in Turkey during 2000-2007. The results suggested that quantity and quality of educational technology research varied according to years and universities. A great majority of the theses employed quantitative paradigm, and qualitative studies made about one fourth of the total studies. Approximately 80 % of the theses were based on descriptive models using questionnaires, tests, and scales as data gathering instruments. The samples included university students in three out of every four theses. A significant majority of the theses employed descriptive statistical techniques and only a limited number of experimental theses conducted inferential statistical analyses. The most frequently investigated topics were computer-assisted instruction, alternative teaching and learning approaches, web-based learning, difficulties in integrating information technologies into educational practice, Internet-based learning, and distance education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİki binli yıllarda Türkiye'deki eğitim teknolojisi araştırmalarında gözlenen eğilimleren_US
dc.title.alternativeCurrent trends in educational technology research in Turkey in the new millenniumen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage941en_US
dc.identifier.endpage966en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster