Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBedir, Erişti Duygu Suzan
dc.contributor.authorUrgun, Görkem
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:20Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMk5USTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19534
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı reklam içerikli tasarımların görsel algı kuramlarına göre değerlendirilmesidir. Bu amaç çerçevesinde tasarımların değerlendirilmesine ilişkin ölçütler alanyazına ve uzman görüşlerine göre belirlenerek değerlendirme sürecine geçilmiştir. Tasarımlar Gestalt Algı Kuramı, Olasılıklı Öğreti Kuramı, Nörofizyolojik Yaklaşım, Doğrudan Algı Kuramı, Yapılandırmacı Görsel Algı Kuramı, Bilişimsel Algı Kuramı olarak belirlenen görsel algı kuramlarına göre değerlendirilmiştir. Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada reklam içerikli tasarımlar doküman analizine dayalı olarak araştırmacı tarafından algı kuramları ile ilişkili olarak belirlenen tasarım ölçütleri çerçevesinde belirlenmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında ise afiş, billboard, dış mekan tasarımı vb. tasarımlar göstergebilim analizinin görsel algı kuramlarına dayalı olarak işe koşulması ile değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to evaluate the advertisement designs from the perspective of visual perception theories. For this purpose, design criteria of visual perception theory was developed based on the literature and expert opinions. Visual perception theories such as Gestalt Theory, Brunswick's Probabilistic Functionalism, Neuropsychological Theory, Theory of Direct Perception, Constructivist Visual Perception Theory and Computational Approach to Visual Perception provided for the evaluation of advertisement based designs. The research designed based on two steps. Firstly advertisements were determined through the document analysis including visual perception theories design principles. At the second step the advertisements such as posters, billboards, outdoor designs and etc. were evaluated through semiotic analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleGörsel Algı Kuramlarına Göre Reklam İçerikli Tasarımların Değerlendirilmesi1en_US
dc.title.alternativeEvaluation of Advertisement Design Based On Visual Perception Theoriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalArt-e Sanat Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi, İletişim Tasarımı ve Yönetimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage313en_US
dc.identifier.endpage342en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster