Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 50, listelenen: 1-20
-
7-9 Yaş Arasındaki Türk Çocuklarında Kelime Çağrışımını Etkileyen Sosyoekonomik Değişkenler
(Ahmet Yesevi University, 2014)Öğrenme sürecinde, bilginin daha önce öğrenilenleri tamamlaması, benzerliği, yakınlığı, sürekliliği öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Öğrenme sırasında, yeni bilginin, önceden bilinen kişi, kurum, nesne, olay, işlem ve ... -
7-9 Yaş Arasındaki Türk Çocuklarında Kelime Çağrışımını Etkileyen Sosyoekonomik Değişkenler
(2014)Öğrenme sürecinde, bilginin daha önce öğrenilenleri tamamlaması, benzerliği, yakınlığı, sürekliliği öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Öğrenme sırasında, yeni bilginin, önceden bilinen kişi, kurum, nesne, olay, işlem ve ... -
7-9 Yaş arasındaki Türk çocuklarında kelime çağrışımını etkileyen sosyoekonomik değişkenler
(2014)Öğrenme sürecinde, bilginin daha önce öğrenilenleri tamamlaması, benzerliği, yakınlığı, sürekliliği öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Öğrenme sırasında, yeni bilginin, önceden bilinen kişi, kurum, nesne, olay, işlem ve ... -
Açık Öğretim Ortaokulu Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerde Yer Alan Değerler
(2015),Bu araştırmanın temel amacı; açık öğretim ortaokulu Türkçe ders kitaplarında yer alan değerleri ve bu değerlerin sınıf düzeylerine göre dağılımını incelemek ve değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada iki soruya ... -
Avrupa Ülkelerindeki Türklerin Türkçeyi Kullanma Ortamları, Sürdürebilme İmkânları ve Koruma Bilinçleri
(2009)Ana dilinin toplumsal işlevleri, günümüzde, içinde bulunan göçmen gruplarla kültürel çeşitlilik barındıran ülkeler açısından büyük önem taşır hâle gelmiştir. Göçmenler tarafından var olmanın bir simgesi olarak kabul edilen ... -
Avrupa Ülkelerindeki Türklerin Türkçeyi Kullanma Ortamları, Sürdürebilme İmkânları ve Koruma Bilinçleri
(2009)Ana dilinin toplumsal işlevleri, günümüzde, içinde bulunan göçmen gruplarla kültürel çeşitlilik barındıran ülkeler açısından büyük önem taşır hâle gelmiştir. Göçmenler tarafından var olmanın bir simgesi olarak kabul edilen ... -
Biçim odaklı öğretim modeline göre yabancı dil olarak Türkçe öğretimi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)İnsanlar arasında iletişimi sağlayan dillerin oldukça karmaşık bir yapısı vardır. Bu karmaşık yapı, özellikle yabancı dil öğrenme sırasında ortaya çıkmaktadır. Dil öğrenenlerde hedef dildeki girdi, hem anlam hem de biçim ... -
Biography: Method and Suggestions to Ethnographers
(Milli Folklor Dergisi, 2017)Biography is a method and data source for anthropology as Well as literature and social sciences. The method has been used in the USA anthropology since 1920's. The subject of biography can be a member of researched community ... -
Biography: Method and suggestions to ethnographers [Biyografi: Etnograflar için yöntem ve öneriler]
(Milli Folklor Dergisi, 2017)Biography is a method and data source for anthropology as well as literature and social sciences. The method has been used in the USA anthropology since 1920‘s. The subject of biography can be a member of researched community ... -
Biyografi: Etnograflar İçin Yöntem ve Öneriler
(2017)Biyografi, edebiyat ve sosyal bilimler kadar, antropoloji için de bir yöntem ve veri kaynağıdır. Yöntem, 1920'li yıllardan beri ABD antropolojisinde kullanılmaktadır. Biyografinin öznesi, araştırılan topluluğun bir üyesi ... -
Cengiz Aytmatov’un ismi üzerine
(2014)Bu yazıda öncelikle “Cengiz” ismi ve “Aytmatov” soyismi hakkında söylenenlerözetlenmiştir.İkinci olarak bu söylenenler delillendirilerek tartışılmış ve şu sonuçlara ulaşılmıştır: “Cengiz” ismi hakim olan görüşteki gibi ... -
Corpus-Based Research on Terminology of Turkish Lexicography (CBRT-TURKLEX)
(Buro Van Die Wat, 2018)In this paper, we introduce an ongoing lexicographic corpus project. The Center for Lexicography, abbreviated as SOZMER, was established under the aegis of Eskisehir Osmangazi University to support lexicographical projects. ... -
Çağdaş Türk edebiyatında görsel Şiir
(Ahmet Yesevi University, 2015)Gerek Osmanlı gerekse çağdaş Türk şiirinde geleneksel dize algısının bozularak görselliği ön plana alan birçok ürünün verilmesi dikkat çekicidir. Söz konusu ürünlerin değerlendirilmesinde ve adlandırılmasında edebiyat ... -
Çocuk Bakış Açısının Anlatıda Kullanılışı ve İşlevi Üzerine
(2016)Makale, çocuk bakış açısıyla anlatılan roman ve öykülerdeki teknik farklılıkları, çocuk bakış açısının kullanılmasındaki amacı ve bu kullanımın işlevselliği konularını incelemektedir. Çocuk bakış açısını kullanan metinlerde ... -
Dede Korkut Oğuznameleri'nde Geçen Kaytaban Üzerine Yeni Yaklaşımlar
(2016)Dede Korkut Oğuznameleri"ndeki problemli yerler yaklaşık iki yüz yıldır yüzlerce araştırmayla çözülmeye çalışılmıştır. Bazıları çözülebilmişse de hâlâ çözüm bekleyen problemler bulunmaktadır. Bunlardan biri de Dede Korkut ... -
"Dream" and "music" In tanpinar in terms OF novel techniques [Tanpinar'da roman teknigi açi·si·ndan rüya ve müzi·k]
(2009)Dream and music are the two elements that are frequently employed by the symbolist literature and the modern novel which is strongly influenced by it. The reflections of these elements on the form and the novel technique, ... -
Edebiyatımızda Esmâ-İ Nebî-Peygamberimiz (S.A.V.)’İn İsimleri- ve Esmâ-İ Nebî Metinleri
(2015)Bu çalışmada klâsik metinlerde Esmâ-i Nebi adı verilen türün ne olduğu üzerinde durulmuştur. Başlangıçta verilen isim, müsemma, sıfat gibi temel kavramlarla ilgili sunulan genel bilgilerin ardından Esmâ-i Nebî'nin sayısı ... -
Eski Uygurca Bir Cümle Üzerine Bazı Düşünceler
(2015)İlk neşrinden bu yana yüz yılı aşkın bir zaman geçmiş olan "KalyanamkaraPapamkara" yazması üzerine birçok çalışma yapılmış, çeşitli problemleri için farklı teklifler ileri sürülmüştür. Buna rağmen yazmanın muhtelif kısımları ... -
Etkilenme Endişesi Bağlamında Orhan Pamuk’un Benim Adım Kırmızı Romanına Bakış Denemesi
(2015)Amerikalı yazar ve eleştirmen Harold Bloom'un, kitleleri etkileyen şiir kuramını kaleme aldığı kitabı Etkilenme Endişesi, bir şairin (ya da sanatkârın) selefleri ile arasında var olan veya var olması muhtemel olan Ödipal ... -
Eylem Önü Konumundaki Çıplak Özne AÖ'lerin Belirlilik Durumu
(2006)It is a widely accepted assumption that there is no default definiteness status for bare subject NPs in Turkish and that they are ambiguous between definite-referential and non-definite non-referential readings in both ...