Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Eğitim Fakültelerinde Öğretmen Eğitimi Program Standartlarının Gerçekleşme Düzeyi
(2009)
Çağdaş eğitimin amaçlarını gerçekleştirecek ve eğitimin niteliğini artıracak öğretmeni yetiştirmek ve öğretmen açığını gidermek amacıyla, Yükseköğretim Kurulu’nun 4.11.1997 tarih ve 97.39.2761 sayılı kararı ile öğretmen ...
Göçmen Öğrencilerin Eğitim-Öğretim Ortamlarında Karşılaştıkları Sorunlar: Eskişehir İli Örneği
(2016)
Bu araştırmanın genel amacı Eskişehir Odunpazarı Halk Eğitim Merkezi, Eskişehir Tepebaşı Halk Eğitim Merkezi ve Eskişehir Sarar Anadolu İmam Hatip Kız Lisesinde öğrenim gören göçmen öğrencilere ve bu öğrencilerin derslerine ...
İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programının Değerlendirilmesi
(2015)
Bu araştırmada ilkokul ikinci sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi değerlendirme modelinden faydalanılarak tarama modelinde betimsel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Araştırma verileri tabakalama ...
Pedagojik Formasyon Programı Öğrencilerinin Eleştirel Okuma Özyeterlik Algısı ve Yansıtıcı Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi
(2016)
Pedagojik formasyon programına devam eden öğretmen adaylarının eleştirel okuma özyeterlik algıları ve yansıtıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlayan bu araştırma tarama modelinde hazırlanmış nicel ...
Yükseköğretim Fransızca hazırlık programı öğrencilerinin kullandıkları Fransızca okuduğunu anlama stratejilerine ilişkin görüşleri
(2011)
Bu araştırmanın amacı Yükseköğretimde Fransızca hazırlık programında öğrenim gören öğrencilerin Fransızca okuduğunu anlamada kullandıkları okuma stratejilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel yöntem ...
Program Değerlendirmede Meta-Analiz ve Meta-Değerlendirme Yöntemleri
(2007)
Günümüzde program değerlendirme çalışmalarında birbirinden farklı yaklaşım ve yöntemler uygulanmaktadır. Bu yöntemlerin bazıları doğrudan bir programın değerlendirilmesinde temel bir işleve sahipken, bazıları tamamlanmış ...
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Alan Öğretmenlerinin Bilgi Gereksinimlerini Karşılama Kaynakları
(2009)
Yirmibirinci yüzyılda bilgi toplumu olabilmenin gereği olarak yaşam boyu gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerini takip edilebilmesi için toplumu oluşturan bireylerin bilgi okuryazarlığı becerilerine sahip olabilmesi ...
Öğretmen Adayları Olası Benlikler Ölçeğini Türkçe'ye Uyarlama Çalışması
(2015)
Bu çalışmanın amacı, Hamman ve diğerleri (2013) tarafından geliştirilen "Öğretmen Adayları Olası Benlikler Ölçeği"nin (New Teacher Possible Selves Questionnaire) Türkçe'ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirliğinin yapılmasıdır. ...
UCLA Yalnızlık ölçeği kısa formunun ergenler için Türkçe’ye uyarlanması
(2014)
Amaç: Bu çalışmanın amacı, UCLA Yalnızlık Ölçeği Kısa Formu'nu (ULS-8) ergenler için Türkçe'ye uyarlayarak geçerlik ve güvenirliğini araştırmaktır.Yöntem: Araştırmanın örneklemini yaşları 14 ile 19 arasında değişen toplam ...
Ortaöğretim Öğrencilerinin Yönelmeyi Düşündükleri Eğitim Alanları ve Kariyer Psikolojik Danışmanlığı
(2017)
Bu çalışmanın amacı, cinsiyetleri, okulları, sınıfları ve genel not ortalamaları farklı olan orta öğretim öğrencilerinin Uluslararası Standart Eğitim Sınıflamasına göre yönelmeyi düşündükleri eğitim alanlarının değişip ...