Bir Web 2.0 Uygualaması Olarak Bloglar: Blogların di Nami Kleri ve Blog Alemi
Özet
Bloglar, kiş isel düş üncelerin ve ağ bağ lantılarının ağ üstünde yayınlandığ ı alanlar olarak tanımlanmaktadır. Bloglar yeni bir gazeteciliğ in doğ u ş u olarak görüldüğ ü gibi demokrasiye ş ekil vermenin yeni bir yolu ve kâr amacı güden ş irketler için güçlü birer pazarlama aracı olarak ele alınmış tır. Bunların yanında kiş isel duygu ve düş üncelerini bir günlük biçimde ağ üstüne paylaş an kiş ilerin sayısı azımsanacak ölçüde değ ildir. Bu çalış manın amacı, blog kullanımı ile ilgili son dönem çalış maları değ erlendirmektir. Çalış m anın birinci bölümünde blog kullanımı ile ilgili istatistiki veriler sunulmuş tur. İ kinci bölümde kiş isel ve kurumsal blog kullanıcılarının blogları kullanma motivasyonları ele alınmış tır. Ü çüncü bölümde blogların kullanım alanlarına değ inilmiş ve bu alanlar gazetecilik, politika, eğ itim ve pazarlama baş lıkları altında değ erlendirilmiş tir. Sonuç bölümünde sunulan bulgular ış ı ğ ında blogların olumlu ve olumsuz yanları tartış ılmış , gelecek çalış malar için çeş itli önerilerde bulunulmuş tur. Blogs are defined as spheres in where personal ideas and networks presented on the Web. Blogs, also, believed as the birth of a newfangled kind of a journalism as well as a means of shaping democracy. Plus, blogs are significant marketing tools for profit motive institutions. Besides this, the amount of people who share personal feelings and ideas on the Web as a diary can not be underestimated. This study aims to consider recent studies on blogs. In the first part of the study a wide range of statistical data about using of blogs is presented. In the second part, motivations of personal and institutional blog users are addressed. In the third part, the question of in which fields blogs are used tried to be answered and these fields are considered under four themes as 'journalism', 'politics', 'education', and 'marketing'. In conclusion, in the light of the findings presented positive and negative sides of blogs are discussed and suggestions are made for further studies.
Kaynak
The Turkish Online Journal of Design, Art and CommunicationCilt
4Sayı
1Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrd01UazRPQT09https://hdl.handle.net/11421/19780