Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzüdoğru, Şakir
dc.date.accessioned2019-10-21T19:44:00Z
dc.date.available2019-10-21T19:44:00Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2146-5193
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrd01UazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19780
dc.description.abstractBloglar, kiş isel düş üncelerin ve ağ bağ lantılarının ağ üstünde yayınlandığ ı alanlar olarak tanımlanmaktadır. Bloglar yeni bir gazeteciliğ in doğ u ş u olarak görüldüğ ü gibi demokrasiye ş ekil vermenin yeni bir yolu ve kâr amacı güden ş irketler için güçlü birer pazarlama aracı olarak ele alınmış tır. Bunların yanında kiş isel duygu ve düş üncelerini bir günlük biçimde ağ üstüne paylaş an kiş ilerin sayısı azımsanacak ölçüde değ ildir. Bu çalış manın amacı, blog kullanımı ile ilgili son dönem çalış maları değ erlendirmektir. Çalış m anın birinci bölümünde blog kullanımı ile ilgili istatistiki veriler sunulmuş tur. İ kinci bölümde kiş isel ve kurumsal blog kullanıcılarının blogları kullanma motivasyonları ele alınmış tır. Ü çüncü bölümde blogların kullanım alanlarına değ inilmiş ve bu alanlar gazetecilik, politika, eğ itim ve pazarlama baş lıkları altında değ erlendirilmiş tir. Sonuç bölümünde sunulan bulgular ış ı ğ ında blogların olumlu ve olumsuz yanları tartış ılmış , gelecek çalış malar için çeş itli önerilerde bulunulmuş tur.en_US
dc.description.abstractBlogs are defined as spheres in where personal ideas and networks presented on the Web. Blogs, also, believed as the birth of a newfangled kind of a journalism as well as a means of shaping democracy. Plus, blogs are significant marketing tools for profit motive institutions. Besides this, the amount of people who share personal feelings and ideas on the Web as a diary can not be underestimated. This study aims to consider recent studies on blogs. In the first part of the study a wide range of statistical data about using of blogs is presented. In the second part, motivations of personal and institutional blog users are addressed. In the third part, the question of in which fields blogs are used tried to be answered and these fields are considered under four themes as 'journalism', 'politics', 'education', and 'marketing'. In conclusion, in the light of the findings presented positive and negative sides of blogs are discussed and suggestions are made for further studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleBir Web 2.0 Uygualaması Olarak Bloglar: Blogların di Nami Kleri ve Blog Alemien_US
dc.title.alternativeBlogs as a Web 2.0 Application: Dynamics of Blogs and Blogosphereen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalThe Turkish Online Journal of Design, Art and Communicationen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Moda Tasarımı Bölümüen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage36en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster