Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Canan
dc.date.accessioned2019-07-17T14:17:04Z
dc.date.available2019-07-17T14:17:04Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationArslan, C. (2019). An analysis of Instagram’s dialogical communication building potential ın Turkish theater institutions. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (1), 84-98.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/2101
dc.description.abstractThe advances in social media applications have changed the way we communicate, interact, share and conduct our relationships. In our “web society”, generating dialogical communication is becoming more and more important. The web 2.0 is enabling organizations to engage in dialogue with their audience, thus transforming their communication into a more interactive manner. The effects of this transformation is also witnessed in the way theater institutions are communicating with their publics. Due to the dialogic communication fostered by web 2.0 tools, the relationship between theaters and their audience is becoming more interactive, intersubjective and collaborative. The aim of this article is to assess the level of dialogic communication developed by theaters on the internet, by analyzing the use of Instagram and Instagram stories of seven theatres from public and private sector in Turkey. Taking Kent and Taylor’s dialogical principles as its assessment criteria, the article aims to shed a light on how Instagram is to be used dialogically by theater institutions to foster a strong level of communication and thus fulfill their goal of enlightening the society.en_US
dc.description.abstractSosyal medya uygulamalarında gözlemlenen baş döndürücü gelişmeler, iletişim biçimlerimizi, etkileşimi, paylaşımı ve ilişkilerimizi yönetim biçimimizi etkilemektedir. Günümüz ağ toplumunda, diyalojik iletişim uygulamaları daha da önem kazanmaktadır. Web 2.0, kurumlara kitleleriyle diyalog kurmaya imkan sağlayarak daha etkileşimsel bir iletişimi mümkün kılmıştır. Bu dönüşümün etkileri tiyatro kurumlarının seyircisiyle olan iletişiminde de gözlemlenmiştir. Web 2.0 araçlarının sağladığı diyalojik iletişimle birlikte, tiyatrolar ve izleyicileri arasındaki ilişki her geçen gün daha etkileşimsel ve öznelerarası olmaktadır. Bu makalenin amacı, tiyatroların internet üzerinde takipçileriyle olan iletişim biçimlerini diyalojik açıdan değerlendirmektir. Bunun için Türkiye’deki kamu ve özel tiyatrolara ait 7 Instagram hesabı ve bu hesaplara ait Instagram hikayeleri incelenecek ve Kent ve Taylor’ın diyalojik iletişim prensipleri temel alınarak, tiyatro kurumlarının takipçileriyle daha kuvvetli bir iletişim kurmak adına Instagram’ı nasıl kullandıkları gözler önüne serilecektir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDiyalojik İletişimen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectTiyatro Kurumlarıen_US
dc.subjectDialogic Communicationen_US
dc.subjectTheater Instituitionsen_US
dc.titleAn analysis of Instagram’s dialogical communication building potential ın Turkish theater institutionsen_US
dc.title.alternativeTürk tiyatro kurumlarının İnstagram kullanımlarının diyalojik iletişim açısından incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentBölüm Yoken_US
dc.contributor.authorID0000-0002-3853-0379en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage84en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster