Ara
Toplam kayıt 15, listelenen: 1-10
Türev konusunun matematiksel sit kavramı çerçevesinde ekolojik analizi ve kavramsal ilişkilerinin didaktik yapılandırılması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Matematiksel sit, çalışma alanı olarak belirlenen matematik konu ve kavramları arasındaki ilişkilerin tarihsel, epistemolojik ve didaktik verilerden yararlanılarak açıklandığı bir ekolojik analiz modeli olarak geliştirilmiştir. ...
Ortaokul öğrencilerinin çevre ve alan ile ilgili kavram imajlarının ve kanıt şemalarının araştırılması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
Bu araştırmanın amacı ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) öğrencilerinin çevre ve alan ile ilgili kavram imajlarının ve kanıt şemalarının uygulanan öğretim seanslarıyla nasıl değiştiğinin araştırılmasıdır. Araştırmanın ...
7. sınıf öğrencilerinin kanıtlama süreçlerinin ve bu süreçte ortaya çıkan kanıt işlevlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Matematiksel kanıt ve muhakeme matematiksel ifadelerin doğruluğunun ya da yanlışlığının ikna edici nedenlerle gerekçelendirilmesini sağlaması bakımından matematiksel anlamanın ayrılmaz parçaları olarak, özellikle son ...
Web tabanlı portalda tahmini öğrenme yol haritalarına dayalı profesyonel gelişim programı : matematik öğretmenlerinin pedagojik kavramlarındaki gelişimleri
(2020)
Cebir öğrenme alanı öğrencilerin en zorlandıkları alanlardan biri olmakla birlikte öğretmenlerin de öğretim sürecinde sorun yaşadıkları bir alandır. Bu araştırmada, iki ortaokul matematik öğretmeninin cebir öğrenme alanına ...
Dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul öğrencilerinin alan kavramının gelişimininin celenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmanın amacı dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin alan kavramının gelişiminin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma olup desen olarak durum çalışması ...
Mesleğe yeni başlayan iki ortaokul matematik öğretmeninin mesleki gelişiminin beş uygulama modeli çerçevesinde incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmanın amacı 5 Uygulama Modeli’ne dayalı bir mesleki gelişim programının, mesleğe yeni başlayan iki ortaokul matematik öğretmeninin sınıf içi uygulamalarına ve matematiksel görevlerin bilişsel istem düzeylerine olan ...
Ortaokul öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerilerinin gelişiminin varsayıma dayalı öğrenme rotası kapsamında incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)
Araştırmada, varsayıma dayalı öğrenme rotası ile GME yaklaşımına dayalı desenlenen bir öğretim sürecinde ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme becerisinin gelişimini incelemek amaçlanmıştır. Öğretim ...
Matematiksel modellemeye dayalı bir öğretim deneyinde sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlıklarının ve duyuşsal alan özelliklerinin incelenmesi
(2019)
Bu araştırmada matematiksel modelleme yaklaşımına dayalı bir öğretim deneyinde ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel iletişim becerilerinin, matematik okuryazarlığı performanslarının, araştırma kapsamında ...
Türkiye, Singapur ve Kanada'dan seçilen ortaokul ders kitaplarının orantısal düşünme bağlamında incelenmesi
(2022)
Bu çalışmanın amacı Türkiye, Singapur ve Kanada’dan seçilen 5., 6., 7. ve 8. sınıf matematik ders kitaplarında sunulan içeriğin, orantısal düşünmenin gelişimiyle ne düzeyde uyumlu olduğunu incelemektir. Bu amaç doğrultusunda ...
Ortaokul öğrencilerinin bağımsız ve yarı bağımsız genelleme görevlerindeki örüntü oluşturma süreçleri
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Bu araştırmanın amacı ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin öğretim deneyi sürecinde yarı bağımsız ve bağımsız örüntüleri genelleme bağlamında oluşturdukları partonomik yapıları ve bu yapıların fonksiyon tabanlı genelleme ...