Browsing Yüksek Lisans by Title
Now showing items 165-184 of 227
-
Rehber öğretmen adaylarının özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın temel amacı rehber öğretmen adaylarının özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili rolleri ve sorumluluklarına ilişkin öz yeterlik algılarını incelemektir. Bu temel amaca yönelik olarak bu ... -
Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırma ile rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları ele alınmıştır. Araştırmada ilk olarak araştırmacı tarafından "Rehber Öğretmen Özel Eğitim Öz Yeterlik Ölçeği ... -
Rehberlik ve araştırma merkezi personelinin öğrenme güçlüğü olan bireylerin değerlendirilme süreçlerine ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, öğrenme güçlüğü olan bireylerin fark edilme ve eğitsel tanılama süreçlerine ilişkin rehberlik ve araştırma merkezi (RAM) personellerinin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırma, öğrenme güçlüğü ... -
Rehberlik ve araştırma merkezlerinde tanı, değerlendirme ve izleme süreçlerinin incelenmesi: İşitme kayıplı çocuklar örneğ
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı RAM'larda işitme kayıplı çocukların tanı, değerlendirme ve izleme süreçlerinin işleyişinin belirlenmesidir. Süreçlerin işleyişine ek olarak RAM'ların uygulamaları arasında farklılık olup olmadığı, olası ... -
Sağırlar ilkokulu öğretim programında yer alan beden eğitimi dersi ile ilgili açıklamaların ve bu açıklamaların uygulamada gözönünde bulundurulma durumunun değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu araştırmanın amacı, Sağırlar İlkokulu Öğretim Programında Yer Alan Beden Eğitimi Dersi ile ilgili açıklamaların ve bu açıklamalar bölümündeki hususların uygulamada gözönünde bulundurulma durumunun değerlendirilmesidir. ... -
Seçici problem çözme (SPÇ) tekniğinin ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerine yönelik matematik eğitimindeki sosyal geçerliğinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmada SPÇ tekniğinin matematik eğitimindeki sosyal geçerliği, öğrenci görüşleri ve emnuniyet algıları temel alınarak incelenmiştir. SPÇ tekniğinin amacı, problemleri yaratıcı şekillerde çözmenin yanı sıra öğrencilerin ... -
Sosyal bilgiler öğretimi amacıyla Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencileriyle yapılan farklı öğretim uygulamalarının karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu araştırma, Sosyal Bilgiler dersinin; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Eskişehir Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 4. sınıf öğrencileriyle yapılan öğretim programına bağlı geleneksel düzanlatım, öğretim ... -
Sosyal öykü uygulaması kullanan özel eğitim araştırmacılarının konuya ilişkin görüş ve önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, sosyal öykü uygulaması ile tez gerçekleştirmiş araştırmacıların sosyal öykü uygulamasına yönelik görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırma toplam dokuz katılımcı ile dört farklı ilde ... -
Sınıfında kaynaştırma öğrencisi bulunan okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik rol algılarının belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İnsanlar arasında bireysel farklılıklar vardır ve her insan sahip olduğu bireysel özelliğine uygun eğitim alma hakkına sahiptir. Özel gereksinimli bireylerin de sahip oldukları gereksinim türüne ve düzeyine uygun eğitim ... -
Sınıfında özel gereksinimli öğrenci olan okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yardımcısının rol ve sorumlulukları hakkındaki görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ili Tepebaşı ve Odunpazarı ilçelerinde resmi anaokullarında görev yapan sınıfında özel gereksinimli öğrenci olan ve öğretmen yardımcısı ile çalışmış okul öncesi öğretmenlerinin, öğretmen ... -
Sınıfında özel gereksinimli öğrencisi olan okul öncesi öğretmenlerinin doğal öğretim sürecine ilişkin bakış açılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Özel gereksinimli öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda düzenlemelerin yapıldığı ve akranlarıyla bir arada olabilecekleri ortamlarda eğitim almaları en doğal haklarıdır. Kaynaştırma uygulamaları sırasında tüm çocukların ... -
Şemaya bağlı öğretim stratejisinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin matematikte sözel problem çözme becerilerine etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada şemaya dayalı öğretim stratejisinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin matematikte sözel problemleri çözme becerilerini kazanmaları ve sürdürmeleri üzerindeki etkililiği araştırılmıştır. Araştırmada sözel ... -
Türkiye'nin KİT'lerinde işgören eğitimi ile Türkmenistan'daki uygulamaların Seydişehir Petrol Arıtma Sanayii İşletmesi'nin örneği üzerinde değerlemesi ve öneriler
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Yaptığımız çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde her iki ülke için genel olarak geçerli olabilecek çeşitli tanımlara yer verilmiştir. Bu yüzden tekrarın önlenmesi açısından Türkmenistan uygulamalarıyla ilgili ... -
Ulusal basında özürlülük imajının sosyal model açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, ulusal basında özürlülük imajının sosyal model açısından değerlendirilmesidir. Ulusal basında özürlülük imajının sosyal model açısından değerlendirilmesini hedefleyen bu araştırma nitel çalışma olarak ... -
Ulusal Medikal Kurtarma Ekibinin (UMKE) afet ve acil durumlarda özel gereksinimli bireylere müdahale sürecinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Afet ve acil durumlar tüm bireyler için zorluk oluşturmakta, yetersizliği olsun veya olmasın toplumun tüm kesimlerini olumsuz etkilemektedir. Ancak özel gereksinimli bireylerin afetlerin yıkıcı etkilerine karşı daha ... -
Uyarlanmış yoğun tuvalet eğitimi yönteminin otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı; otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitiminin etkisini belirlemektir. Bu araştırma üç otistik özellikler gösteren öğrenci ... -
Üniversite hazırlık sınıfi işitme engelli öğrencilerinin okuma sonrası soruları yanıtlamalarında soru yanıt ilişkileri stratejisinin kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmada; Anadolu Üniversitesi, Engeliler Entegre Yüksekokulu'nda mesleki eğitim alacak hazırlık sınıfı işitme engelli öğrencilerine okudukları metinlerden sonra sorulan soruların yanıtlanmasında, Soru Yanıt İlişkileri ... -
Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Değerlendirmeleri Öğrenci Formunun (ÜYEP-DÖF) revize edilmesi ve psikometrik özelliklerinin araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmada Üstün Yetenekliler Eğitim Programları Değerlendirmeleri Öğrenci Formu (ÜYEP-DÖF) revize edilmiş ve ölçeğin psikometrik özellikleri araştırılmıştır. Türkiye genelinde BİLSEM'lerdeki öğrenci yoğunluğu dikkate ... -
Üstün zeka tanısının öğrencilerin çeşitli algıları üzerindeki etkisinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada üstün zeka tanısının üstün zekalı öğrencilerin çeşitli algıları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Aynı zamanda üstün zeka tanısının etkilerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine gore farklılık gösterip göstermediği ... -
Üstün zekalı öğrencilerin balış açısıyla üstün zeka etiketinin öğrencilerin çeşitli algıları üzerindeki etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmanın amacı, üstün zekâ etiketinin üstün zekâlı olarak tanılanan öğrencilerin kendilerine ve ebeveynlerinin ve arkadaşlarının tutumlarına ilişkin algıları üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Etiketleme kuramı, ...