Ara
Toplam kayıt 47, listelenen: 1-10
Ardyanmalı ve ayrık akışlı turbofanlarda fan basınç oranı ve bypass oranıyla toplam verimin değişiminin incelenmesi
(2009)
Toplam verim, itki sistemi ön tasarımda önemli bir parametredir ve motordan elde edilen itki gücünün motora verilen ısıl enerjiye oranı olarak tanımlanır. Bu çalışmada, ayrık akışlı ve ardyanmalı turbofan motorlarda fan ...
Design of fault tolerant flight control system
(2010)
The purpose of the paper is to present an approach to detect, isolate and accommodate the sensor or actuator faults using bank of observer and unknown input observers (UIO). Full order observers, reduced order observers, ...
Fatigue cracks in a thermal barrier coating system on a superalloy in multiaxial thermomechanical testing
(Elsevier Sci LTD, 2008)
Thermal barrier coatings (TBC,) are applied on cooled gas turbine components. Between the heated and cooled surfaces a thermal gradient develops, resulting for constraint components in high multiaxial stresses, which may ...
Uçaklarda yorulma
(2001)
…
Yüksek bypasslı turbofan motorlarının tasarım analizleri
(2008)
Bu çalışmada, sivil yolcu uçaklarında kullanılan yüksek bypasslı, ayrık akışlı ve ardyanmasız turbofan motorlarının tasarım noktası performansı incelenmiş, tasarım değişkenleri (kompresör sıkıştırma oranı, fan sıkıştırma ...
Türkiye’nin ikili Havayolu Taşımacılığı anlaşmalarının Havayolu yönetimine etkileriaçısından değerlendirilmesine yönelik bir ölçek önerisi
(2011)
Bilimsel Araştırma Projeleri tarafından desteklenen “Türk SivilHavacılık Faaliyetlerinde Liberalleşme Sürecinin İncelenmesi ve Değerlendirilmesi” adlı araştırma kapsamında gerçekleştirilen bu çalışmada öncelikle İkili ...
Hedef programlama ile bütünleşik uçak rotalama ve bakım çizelgeleme
(2012)
An effective competition at the civil aviation sector could be possible by an effective fleet management. One of two important functions of the fleet management is to define the aircraft routes and plan the aircraft ...
Sub cultural differences among Turkish air transport pilots in terms of crew resource management-specific non-technical skills
(2011)
Havaaracı kazalarının en önemli nedeni insan hatalarıdır. İnsan hatalarının önemli bir bölümü insan-insan etkileşimi sürecinde ortaya çıkmakta, pilot hataları ise onların teknik olmayan becerilerinden kaynaklanmaktadır. ...
Exergetic, exergoeconomic and sustainability assessments of piston-prop aircraft engines
(2012)
Bu çalışmada, piston-prop uçak motorlarının ekserji, ekserjoekonomi ve sürdürülebilirlik yönleri kapsamlı bir şekilde gözden geçirilmiştir. Bu analiz ve değerlendirme araçları, 4-zamanlı, hava soğutmalı, 4-silindirli ve ...
The evolution of Turkish air transport industry: Significant developments and the impacts of 1983 liberalization
(2010)
The liberalization in 1983 constitutes a turning point in the development process of Turkish Air Transport Industry. The aim of this study is to evaluate the evolution of Turkish Air Transport Industry after 1983 liberalization ...