Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 45, listelenen: 26-45
-
A Pilot Study on Spectators' Motivations and Their Socio-Economic Perceptions of a Film Festival
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2015)The main objective of this pilot study is to examine spectators' motives for attending a film festival, their perceptions of socio-economic impacts of the festival to the host community, and their satisfaction with the ... -
Postmodern Klanlarda Yer Alan Turistlerin Güdüleri: Otostopraıl Türkiye Örneği
(2018)Bu çalışmada, Interrail Türkiye Grubuna bağlı Otostoprail grubuna üye olan postmodern turistlerin güdülerinin neler olduğunun anlaşılması amaçlanmıştır. Çalışmanın temel varsayımı, Otostoprail grubunun postmodern bir klan; ... -
Product life cycle of the blue cruise in Turkey
(Medwell Journals, 2016)The beginning of blue cruise in Turkey dates back to 1946, when a number of intellectuals, poets, authors, artists and politicians, went on a blue cruise and the voyage deviated from its aim and became commercialized. The ... -
Renklerin Çorbaların Tat Algısı Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
(2017)Renklerin tarihin ilk zamanlarından beri, farklı kültürlerde farklı sembolik değerler ve anlamlar içerdiği görülmektedir. Yemeğin görünüşü, özellikle de rengi, tüketicinin güvenliği ve tatmadan önce lezzet tahmini açısından ... -
The role of crete immigrants in development of guest housing in Bodrum
(Medwell Journals, 2016)Bodrum lived through two significant wave of migration from Crete Island in 1897 and 1923 and many Turks were domiciled in Bodrum after the population exchange. A touristic dynamism started in Bodrum in 1958. Thereupon, ... -
The Role of Social Media on Leisure Preferences: A Research on the Participants of Outdoor Recreation Activities
(2016)Main objective of this research is to uncover whether the social media is used to treat time or not, and to reveal how the social media affects leisure preferences. In this scope, semi-structured interview is conducted and ... -
Sakin Şehir Yöneticilerinin Sakin Şehir Başvuru Süreci ve Sürdürülebilirliğe Yönelik Değerlendirmeleri
(2016)Dünyada hızla gelişen sakin şehir hareketi, son yıllarda Türkiye'de de gelişim göstermeye başlamıştır. Bu hareket, şehirlerimizin sürdürülebilir destinasyonlar haline gelmesinde önemli bir araç haline dönüşmektedir. Bu ... -
Seyahat işletmelerinde bilgi teknolojilerinin rolü ve küresel dağıtım sistemlerine bir örnek: Amadeus
(2013)Bilgi teknolojileri ve küreselle ş menin beraberinde getirdiği de ğiş imlerden seyahat iş letmeleri de etkilenmektedir. Bilgi teknolojileri, iş letmelerin rekabet üstünlü ğü elde etmelerine yardımc ... -
Sosyal ağ analizi ile turizm alanında yazılmış doktora tezlerinin araştırma konularının incelenmesi
(2013)Doktora tez çalışmaları bir alanın akademik anlamda ilerlemesinde önemli bir araç olarak görülmektedir. Turizm ala nında yazılmış doktora tezlerinin incelenmesi, turizmde akademik alanın hangi ölçüde geliştiğinin ve hangi ... -
Sosyal Bilimlerve Coğrafi Bilgi SistemleriUygulamalarıKesişiminde Mekân Kavramı
(2016)Mekân kavramı, Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) paket programlarının kullanımının yaygınlaşması ile birlikte sosyal kuramlarda uygulama açısından daha fazla yer almaktadır. Ancak mekân kavramına yönelik coğrafya disiplini ... -
Sosyal Medyadaki Restoran Tüketici Yorumlarının Değerlendirilmesi: Foursquare Örneği
(2017)Sosyal medya her alanda olduğu gibi yeme-içme alanına yönelik olarak da aktif olarak kullanılmaktadır. İnternetin gelişimi ile birlikte tüketiciler yorumlarını işletmelere ulaştırma sürecinin ötesine giderek tüketiciden ... -
Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Bağlamında Farklılıkların Yönetimi: Türkiye Yazını
(2016)Farklılıkları "yönetmek" düşüncesi, her ne kadar topluluk yaşamıyla birlikte başlasa da, eşit istihdam fırsatı ve pozitif ayrımcılık programları aracılığıyla yönetim yazınında yer alışı ancak 1960'larda mümkün olmuştur. ... -
Şehir Otellerinde Satın Alma İşlevi: Eskişehir'deki Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
(2016)İşletmeler niteliği ne olursa olsun faaliyette bulunmak ve varlıklarını sürdürebilmek için mutlaka bir satın alma yeteneğine (yeterliliğine) gerek duyarlar. Bu, tüm sektörler ve koşullar altında geçerli olan bir durumdur. ... -
Testing the EKC hypothesis for ten US states: an application of heterogeneous panel estimation method
(Springer Heidelberg, 2019)This study aims to test the EKC (Environmental Kuznets Curve) hypothesis for the ten states, having the highest levels of carbon dioxide emissions in the USA, through the independent variables of real GDP, population, and ... -
Travel Review Websites as Information Resources Perceived by Consumers
(Routledge, 2013)When it comes to tourism, consumer-oriented marketing lies parallel to other businesses. Apart from the old-fashioned and sometimes manipulative methods, such as travel agents' suggestions, the new savvy tourists opt to ... -
Turizm pazarlaması alanının bibliyometrik profili (2000- 2010) ve bir atıf analizi çalışması
(2012)Belirli bir alandaki çalışmaların özelliklerini niceliksel analizlerle inceleyen bir araştırma yöntemi olan bibliyometrinin turizm alanındaki kullanımı giderek daha fazla kabul görmektedir. Literatürde turizm pazarlaması ... -
XVII. Akdeniz Oyunları Seyircilerinin Güdüleri ve Algıladıkları Faydalar Üzerine Bir Çalışma
(2014)Spor turizmi tüm dünyada oldukça büyük bir pazar oluşturmaktadır ve önemli bir kaynak olarak ele alınmaktadır. Bu anlamda spor seyircilerinin güdülerinin bilinmesi hem spor yöneticileri hem de o spora ilişkin ürün ve hizmet ... -
Yazılı medyada veganlığın ve vejetaryenliğin sunumu
(2020)nsanoğlunun doğup büyüdüğü coğrafya, içinde bulunduğu kültürel ortam, ailesi, yakın çevresi, mesleği vb. birçok faktör sahip olduğu yaşam biçimini etkilemektedir. Söz konusu yaşam biçimi içerisinde de beslenme alışkanlıkları ... -
Yiyecek İçecek İşletmelerine Yerel Ürün Önerisi: Çerez Tarhana
(2017)Sanayi devrimi ile doğru orantılı olarak küreselleşen dünya insanların beslenme alışkanlıklarında köklü değişikliklere sebep olmuştur. Bu yüzden insanlar fastfood adı verilen sağlıksız, obeziteye yol açan yiyecekler tüketmeye ...