Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 45, listelenen: 1-20
-
Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi'nin Bibliyometrik Analizi: Araştırma Konuları ve Kurumlar Arası İş Birliğinin Sosyal Ağ Analizi ile İncelenmesi
(2014)Araştırma konuları ve kurumlar arası iş birliği, bilimsel bir toplulukta bilgi ağ yapılarının biçimleri ve bilgi trafiğinin akışı hakkında önemli bilgiler veren alanlardır. Çalışmanın amacı, 1997 yılından itibaren hakemli ... -
The balance of trade and exchange rates: Theory and contemporary evidence from tourism
(Elsevier Sci LTD, 2019)The purpose of this study is to investigate the effects of exchange rate depreciations and appreciations on the tourism trade balance. Specifically, we employed linear and nonlinear autoregressive distributed lag (ARDL) ... -
Bilgi Teknolojilerinin Gelişimi, Seyahat İşletmeleri ve Küresel Dağıtım Sistemi Örneği
(2013)Bilgi teknolojileri ve küreselleşmenin beraberinde getirdiği değişimlerden seyahat işletmeleri de etkilenmektedir. Bilgi teknolojileri, işletmelerin rekabet üstünlüğü elde etmelerine yardımcı olmaktadır. 1980'li yıllarda ... -
Birinci Sınıf Restoranların Kurumsallaşma Durumu Üzerine Bir Araştırma:Türkiye Örneği
(2014)Çalışmanın amacı; Türkiye'de faaliyet gösteren birinci sınıf restoranların özellikleri ile kurumsallaşma boyutları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla öncelikle kurumsallaşma ile ilgili alan yazın taranmış ve ... -
Cross-cultural tourist behavior: An examination of tourists' behavior in guided tours
(SAGE Publications LTD, 2017)This study attempts to explore behavioral characteristics of international tourists visiting Istanbul in guided tours, and to examine the differences and similarities among tourists of different nationalities using data ... -
Cultural visitors and local residents' interactions: hippies movement at Sultanahmet in the 1960s
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2018)Hippies (and the backpackers) began to visit Turkey in mid-1960s. The "Hippie Movement" to Turkey peaked between 1965 and 1979. After the closing of the "Hippie Trail", the hippie movement witnessed a significant decrease ... -
Deneyimsel bir hizmet uzantısı olarak okunabilirlik: Seminerlerin okunabilirlik boyutlarının belirlenmesine yönelik bir çalışma
(2014)Çalışmanın temel amacı iş amaçlı etkinliklerden biri olan seminerlerin okunabilirlik boyutlarının belirlenmesidir. Genel anlamda fiziksel mekânların okunabilirlik algısının incelendiği araştırmalardan farklı olarak; bu ... -
The economic growth/development and environmental degradation: evidence from the US state-level EKC hypothesis
(Springer Verlag, 2019)This study investigates the validity of the EKC (environmental Kuznets curve) hypothesis for the 50 US states and a Federal District (Washington, D.C.). To this aim, the common correlated effects (CCE) and the augmented ... -
The effect of economic anxiety and occupational burnout levels of tour guides on their occupational commitment
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2019)This study aims to reveal the effects of economic anxiety and burnout levels of active tour guides in Turkey on their occupational commitment. A questionnaire survey was conducted for this purpose on 370 active tour guides. ... -
Effects of brand personality, self-congruity and functional congruity on hotel brand loyalty
(Routledge, 2019)In this study, 732 Turkish tourists from 25 five-star hotels serving in Bodrum (Turkey) were surveyed via questionnaires to investigate the effects of brand personality (BP), self-congruity and functional congruity on hotel ... -
Eskişehir’in çekici faktörlerinin günübirlik ziyaretçilerin bakış açılarıyla değerlendirilmesi
(2012)Bu çalışma, Eskişehir’in çekici faktörlerinin, ilin bir turistik destinasyon olarak tercih edilmesindeki etkilerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Eskişehir’e gelen 235 günübirlik ziyaretçi üzerinde yürütülen ... -
Examine destination loyalty of first-time and repeat visitors at all-inclusive resorts
(Emerald Group Publishing LTD, 2017)Purpose - The purpose of this study is to examine the factors that are likely to influence the loyalty behavior of first-time and repeat visitors to all-inclusive resorts. Design/ methodology/approach - Data were collected ... -
Examining the nature involvement and green consumption values of nature photography tourists
(Editura Universitatii din Oradea, 2017)This study examines the nature involvement and green consumption values of nature photography tourists. A questionnaire, developed and based on the literature, was used to collect data from the members of nature photography ... -
Food culture in Ibn Battuta's travelogue
(Editura Universitatii din Oradea, 2018)Travelogues are valuable information sources about the period they were written. Ibn Battuta of Tangiers, Morocco, is a famous traveler of the 14th century. In his travelogue, Ibn Battuta exhibits a rich variety of information ... -
Geolinguistics: A Case of Balkan Immigrant Dialect Maps in Eskişehir
(2015)Dil, farklı insan toplumlarının yaşam tarzlarını öğrenmelerinde kültürün temel bileşenlerinden bir tanesidir. Coğrafya insan ve doğal ortamı kapsayan, aynı zamanda bu veriler veya verilere bağlı özelliklerin hem kendi ... -
Hızlı yemek (fast food) restoranları çalışanlarının işyeri koşullarını ve performansmotivasyonlarını belirleme amaçlı bir ölçek geliştirme çalışması
(2020)Çalışanların motivasyonu diğer endüstrilerde olduğu gibi hizmet endüstrilerinde faaliyet gösteren işletmelerin başarısını da etkiler. Hizmet endüstrisi çalışanları işlerini ne kadar sevseler de zaman zaman performans ... -
Impact of Trust on Local Residents' Mega-Event Perceptions and Their Support
(Sage Publications Inc, 2017)This study examines the influence of residents' trust in government and organizing committee on their impact perceptions and support for a mega-event, namely, 2014 FIFA World Cup. Findings suggest significant relationships ... -
Improving check-in (C/I) process: an application of the quality function deployment
(Emerald Group Publishing LTD, 2018)Purpose Quality function deployment (QFD) is a suitable tool for understanding the expectations of hotel guests from services provided to them and designing the new one. It is also a well-known technique for improving ...