Ara
Toplam kayıt 15, listelenen: 1-10
Destination Marketing An international perspective Introduction
(Routledge, 2016)
…
Introduction Tourist Behaviour An International Perspective
(Cabi Publishing-C A B Int, 2016)
…
Otel yöneticilerinin iç girişimcilik algılamaları: Frigya bölgesi örneği
(2010)
İşletmelerin içinde yer aldıkları dinamik çevreye uyum sağlamalarında iç girişimcilik faaliyetlerinin önemi büyüktür. İç girişimcilik kültürünün oluşmasında ve yaygınlaşmasında ise yöneticilerin bu konuya gösterdikleri ...
Tourism and Hospitality Management Introduction
(Emerald Group Publishing LTD, 2016)
…
Institutionalisation of tourism research and education: from the early 1900s to 2000s
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2016)
The purpose of this paper is to present the historical development of tourism studies literature and institutions in chronological order, dating back to the early twentieth century. Data sources used include books, journals, ...
Ethical approaches and their application in hotel managers' decision making
(2011)
This study aims at evaluating the ethical approaches effective for managers working at hotel business when making decisions. Ethics, in the working place, refers to the rules of the workplace that an employee has to comply ...
Lisans düzeyinde eğitim gören öğrencilerin Türk mutfağının tanıtım ve pazarlanmasına ilişkin görüşleri (Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu örneği)
(2010)
Bu çalışmanın amacı, Lisans düzeyinde Turizm eğitimi alan öğrencilerin Türk Mutfağına yönelik tutumlarını ölçmektir. Bu amaçla, anket formları geliştirilmiş ve Anadolu Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu’nda ...
Mobile advergames in tourism marketing
(2010)
In recent years, the effectiveness of traditional communication techniques has been diminishing and marketers have sought more creative practices to attract consumers. One of these new marketing tools is the mobile advergame, ...
Türk akademisyenlerin kongre tercihleri üzerine bir araştırma
(2010)
Çalışmanın amacı kongre katılımcılarının tercihlerinin belirlenmesidir. Kongre katılımcılarının tercih kriterlerinin belirlenmesi için bir ölçek geliştirilmiştir. Kongre tercih faktörlerini ortaya çıkarmak için açıklayıcı ...
Motive Based Segmentation of the Cultural Tourism Market: A Study of Turkish Domestic Tourists
(2012)
This article examines cultural tourists' motivations for travel and provided support for the idea that cultural tourists are not solely motivated by the potential for deep cultural experiences. Face-to-face interviews were ...