dc.contributor.author | Alan, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2019-10-23T17:56:06Z | |
dc.date.available | 2019-10-23T17:56:06Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 2148-2624 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJMU5ETTRPQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/22840 | |
dc.description.abstract | Nitel bir araştırma yöntemi olarak bireysel araştırma son yıllarda özellikle öğretmen eğitimi alanında giderek yaygınlaşan ve akademik çevrelerce saygınlığı kabul edilen bir araştırma yöntemi olmuştur. Bu yöntemde öğretmenler ve öğretmen adayları kendi uygulamalarını araştırmakta ve incelemektedir. Öğretmenin ve öğretmen adayının bireysel uygulamalarını yansıtmaya dayalı bir yaklaşımla sürekli olarak sorgulamasını amaçlayan bireysel araştırmalarda araştırmacı araştırma konusu olarak kendisini belirler. Araştırmacı sistematik veri toplayarak kendi uygulamaları hakkında daha derin bir anlayış geliştirir. Aynı zamanda araştırmasının sonuçlarını okuyucuların kendi dünyaları ile ilişkilendirmelerini ve araştırmanın gerçekleştiği ortamın okuyucu tarafından zihinlerinde canlandırılıp böylece yaşanılan deneyimden diğer kişilerin de dersler çıkarmasını amaçlar. Eğitimcilere sağladığı faydalara rağmen bireysel araştırma nitel araştırma yöntemi olarak Türkiye'de fazla tanınmamaktadır. Bu yüzden bu çalışmada, öncelikle bireysel araştırmanın kısa bir tarihçesi verilmiş ve nitel bir yöntem olarak nasıl geliştiği anlatılmıştır. Daha sonra bireysel araştırmanın özellikleri ve diğer nitel araştırma yöntemlerinden ayrılan yönleri farklı bireysel araştırma örnekleriyle kısaca açıklanmıştır. Makalenin son bölümünde ise bireysel araştırmanın öğretmen eğitiminde nasıl kullanılabileceği tartışılmıştır | en_US |
dc.description.abstract | As a qualitative research methodology, the self-study methodology has recently become widespread and has been accepted as a prestigious research methodology by academia. This methodology helps teachers and teacher candidates explore and analyse their practices. In selfstudies, teachers and teacher candidates aim continuous inquiry of their individual practices based on reflection and they determine themselves as research topic. By systematic data collection, the researchers develop a better understanding of their own teaching practices. The purpose of the researchers is also to help readers link the study with their own worlds and picture the context of the study in their minds and in this way take lessons from the lived experiences. Contrary to the benefits it offers, the self-study is not sufficiently known in Turkey. For this reason, firstly the brief history of the self-study is presented and its development as a qualitative methodology is explained in this paper. Then, the characteristics of the self-study are introduced and its distinctive features from the other qualitative methodologies are illustrated. The final part of the paper discusses how self-study can be used in teacher education | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Öğretmen Eğitiminde Nitel Bir Araştırma Yöntemi Olarak Bireysel Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Self-Study as a Qualitative Research Methodology in Teacher Education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 7 | en_US |
dc.identifier.endpage | 25 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.contributor.institutionauthor | Alan, Bülent | |