Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKavrayıcı, Ceyhun
dc.contributor.authorAğaoğlu, Esmahan
dc.date.accessioned2019-11-14T12:15:02Z
dc.date.available2019-11-14T12:15:02Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationKavrayıcı, C, Ağaoğlu, E. (2019). İl Eğitim Denetmenlerinin Rehberlik ve İş Başında Yetiştirme Görevleri ile İlgili Görüşlerine Dayalı Eğitim İstekliliklerinin Belirlenmesi. AJESI, 9(2): 484-520.en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23012
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı eğitim denetmenlerinin rehberlik ve iş başında yetiştirme görevleri ile ilgili görüşleri ve buna yönelik eğitim gereksinimlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Aydın, Çanakkale, Çorum, Eskişehir, Gaziantep, Malatya, Mersin illerinde görev yapmakta olan 292 il eğitim denetmeni oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmış olup, veriler Ağaoğlu (1999) tarafından geliştirilen “eğitim denetmenlerinin rehberlik ve iş başında yetiştirme görevlerini gerekli görme düzeyi ve buna ilişkin eğitim istekliliklerini belirleme” ölçeği ile toplanmıştır. İllere gönderilen 292 ölçekten, 227’si geri dönmüş ve değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizinde anlamlılık düzeyi olarak .05 kabul edilmiştir. Verilerin normal dağılıma sahip olduğu durumlarda, t testi ve anova testleri kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, denetmenlerin rehberlik ve iş başında yetiştirme görevlerini gerekli görme düzeyleri (x̄ = 4.189) “gerekli” boyutunda ifade edilmiş ve bu görevleri gerekli görme düzeylerinde demografik değişkenler bağlamında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Katılımcıların bu göreve ilişkin eğitim alma isteklilikleri de yine araştırmanın birinci alt amacıyla koşut bir biçimde (x̄ = 4.025) “istekliyim” boyutunda ifade edilmiş ve eğitim alma isteklilikleri düzeyinde katıldıkları hizmet içi eğitim değişkeni bağlamında anlamlı bir fark bulunmuştur. İl eğitim denetmenlerinin daha önceden katıldıkları hizmet içi eğitim sayısı arttıkça, eğitim alma istekliliklerinin azaldığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine opinions of supervisors related to necessity of their guidance roles and their training willingness about this role. The sample group in the research consists of 292 supervisors who work in Aydın, Çanakkale, Çorum, Eskişehir, Gaziantep, Malatya, Mersin provinces in 2012-2013 academic year. Survey method was used in the study. The data was gathered via the scale “guidance and training willingness of supervisors” which was developed by Ağaoğlu (1999). 292 scale was delivered and 227 of them was returned and analyzed. In all statistical analysis, the significant level was accepted as .05. In the case of normal and/or homogenous distribution of the data parametric tests such as t-test and ANOVA were used. At the end of data analysis it is observed that supervisors stated their guidance role in the level of (x̄ = 4.189) “necessary” and there was no significant difference among demographic variables related to the opinions of the participants. The training willingness of the participants related to guidance role is stated on the level of (x̄ = 4.025) “I am willing to”. These two findings were similar. There were no significant differences among demographic variables such as age, experience, educational status, branches, managerial background in the opinions of the participants. There were statistically significant differences according to participants in- service training background. According to results, if participants’ in-service training experiences high, their willingness for new trainings is low.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.18039/ajesi.577383en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİl Eğitim Denetmenlerien_US
dc.subjectRehberlik ve İş Başında Yetiştirmeen_US
dc.subjectHizmetiçi Eğitimen_US
dc.subjectEğitim İstekliliğien_US
dc.subjectSupervisorsen_US
dc.subjectGuidance and on the Job Trainingen_US
dc.subjectIn Service Trainingen_US
dc.subjectWillingness for Trainingen_US
dc.titleİl eğitim denetmenlerinin rehberlik ve iş başında yetiştirme görevleri ile ilgili görüşlerine dayalı eğitim istekliliklerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the training willingness of supervisors based on their opinions about their guidance rolesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAJESI - Anadolu Journal of Educational Sciences Internationalen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8878-6102en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-5473-9554en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage484en_US
dc.identifier.endpage520en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster