dc.date.accessioned | 2020-01-09T08:24:02Z | |
dc.date.available | 2020-01-09T08:24:02Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.identifier.citation | Karabacak, E. (2019).Genel sağlık sigortası ve gelir testinde yeni dönem. AndHD, 1 (5), 29-39. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23088 | |
dc.description.abstract | Sosyal güvenlik reformu kapsamında hayata geçirilen gelir testi sistemi, 2008 yılından itibaren birtakım değişikliklerle uygulanmaya devam etmiştir. 08.03.2017 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 6824 sayılı Kanun ile 01.04.2017 tarihinden itibaren yeni gelir testi sistemi yürürlüğe girmiştir. Eski sisteme getirilen eleştiriler ışığında üç kategoride uygulanan gelir testi sistemi ve gelire göre prim tahakkuk sistemi sadeleştirilmiş ve tek bir kategoride uygulanacak şekilde düzenlenmiştir. Yeni sistem ile sigortalıların ödeyeceği prim oranlarında da değişiklik yapılarak, oran asgari ücretin %3’ü olarak belirlenmiş ve bu oranı %12’ye kadar artırmaya Bakanlar Kurulu yetkili kılınmıştır. Yalnızca genel sağlık sigortasına tabi sigortalılar için daha düşük miktarlarda prim öngören bu sistem, olumlu bir değişiklik olarak göze çarpmakla birtakım eksiklikleri de barındırmaktadır. 01.04.2017 tarihinde uygulamaya konulan bu sistem için de bir geçiş süreci öngörülmüş ve bu süreç 12 ay olarak belirlenmiştir. Bu çalışmada önceki gelir testi sistemi ile yeni sistem açıklanmaya çalışılacak, yeni sistemin olumlu ve olumsuz yönleri ortaya konulmaya çalışılacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | Revenue test, which was put into practice within social security reform, had been continued
to practice with some changes since 2008. New revenue test system has been put into effect since
01.04.2017 with the Code no. 6824, which is promulgated on 08.03.2017. In the light of criticism about former revenue test system and accrual of premiums according to earning, which had been practiced on three categories, revenue system is simplified and organized as applying in a single category. Premium rates have been changed with the new revenue test system and rate has been determined as %3 of the minimum wage. Ministerial Cabinet has been authorized on increasing that rate to %12. As a positive changing of new revenue test system, lesser premiums has been accrued for social insurant who is included in the scope of just general health insurance. Despite this positive novelty, new revenue test system has some deficiencies. A transition process is brought in for that new system and that process is determined for 12 months. In this essay, former
revenue test system and new revenue test system will be explained and positive and negative sides of
new revenue test system will be examined. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Gelir Testi | en_US |
dc.subject | Genel Sağlık Sigortası | en_US |
dc.subject | Asgari Ücret | en_US |
dc.subject | Sosyal Güvenlik | en_US |
dc.subject | Sosyal Sigorta | en_US |
dc.title | Genel sağlık sigortası ve gelir testinde yeni dönem | en_US |
dc.title.alternative | New term of general health insurance and revenue test | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Hukuk Fakültesi, İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Anabilim Dalı | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 29 | en_US |
dc.identifier.endpage | 39 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrenci | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Karabacak, Emre | |