dc.contributor.author | Yüksel, Ülkühan | |
dc.contributor.author | Kara, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-01-24T12:40:42Z | |
dc.date.available | 2020-01-24T12:40:42Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Yüksel, Ü , Kara, H . (2019). Örgütsel Kültürün Görünen Yüzü Olarak Sembollerin Algılanması: Olimpiyat Örnekleri Üzerine Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi , 1 (1) , 53-64. | en_US |
dc.identifier.issn | 2687-5284 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23095 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, örgütsel kültürün görünen yüzü olan sembollere, kültürün nasıl yansıdığının
belirlenmesi amacını taşımaktadır. Renk ve sembollerin taşıdığı anlamların olimpiyat sembollerinde
kültürel ve sosyal mesaj içermesinden dolayı, araştırma öneri olarak tasarlanan üç farklı olimpiyat
sembol üzerinden yapılmıştır. Sembol 1’de, turkuaz rengi gökyüzünü, kartal figürü özgürlüğü, zeytin
dalı ilk Yunan Olimpiyatları’nda verilen ödülü, siyah renk ise cesaret ve yiğitlik sembolünü; Sembol
2’de turkuaz rengi gökyüzünü, ok atan adam Türklerde kutlu bir silahı, siyah renk cesaret ve yiğitlik
sembolünü, zeytin dalı ilk Yunan olimpiyatlarında verilen ödülü ve sembol 3’de bulunan turkuaz
rengi gökyüzünü, kartal figürü özgürlüğü, siyah renk ise cesaret ve yiğitliği temsil etmektedir. Her üç
sembolde bulunan olimpiyat halkaları da 5 kıtaya gönderme yapmak için tasarımlar arasında yerini
almıştır. Sembol 1’i tercih edenlerin, 2 ve 3’e göre daha fazla olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların
Sembol 1 açısından cinsiyet değişkenine göre hiçbir ifade de anlamlı bir farklılık bulunamazken, yaş
değişkeninde göre ‘Turkuaz rengi gökyüzünü temsilen yer almaktadır.’ ifadesinde anlamlı bir fark
bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This research aim to detemine how culturel values is reflected on the oliympic symbols which are
the visible face of organizational culture. Because of the meanings of colors and symbols contain
culturel and social messages in olympic symbols, so the research has been made on three different
symbols designed as suggestions. In Symbol 1, the Turqoise colour represents sky, the eagle figure
represents freedom, the alive branch tepsents award in the first Greek Olympics, the black color
represents the symbol of courage bravery; in Symbol 2, the Turqoise colour represents sky, the man
who shoots an arrow represents a happy weapon in the Turks, the black color represents the symbol
of courge and bravery, the alive branch repsents award in the first Greek Olympics, and in Symbol
3, the Turqoise color represents sky, the eagle figüre represents freedom, the black color represents
the symbol of courage and bravery. The olympics rings in all three symbols refers to 5 continents. It
is determined that those who prefer Symbol 1 are more than 2 and 3. No significiant difference was
found among the participants in terms of symbol 1 by gender variable, while there was a significiant
difference in the expression of ‘Turqoise color refers to sky’ by age variable. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Örgütsel Kültür | en_US |
dc.subject | Semboller | en_US |
dc.subject | Olimpiyat | en_US |
dc.title | Örgütsel kültürün görünen yüzü olarak sembollerin algılanması: olimpiyat örnekleri üzerine bir araştırma | en_US |
dc.title.alternative | Perception of symbols as the exposed face of the organızational culture: A research on the olympic examples | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-9522-5795 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-9480-4904 | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 53 | en_US |
dc.identifier.endpage | 64 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |