dc.contributor.advisor | Keçik, İlknur | |
dc.date.accessioned | 2020-06-01T12:08:34Z | |
dc.date.available | 2020-06-01T12:08:34Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23174 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın başlıca amacı öbek eylemlerin Kavramsal Eğretileme Kuramı ışığında açık kelime öğretimi tekniği kullanılarak öğretilmesi yoluyla hem kısa hem de uzun süreli bir öğrenme sağlanıp sağlanamayacağını sorgulamaktır. Çalışmanın diğer bir amacı ise, öbek eylemlerin geliştirilecek ve uygulanacak olan bu sözcük öğretimi tekniği ile öğretilmesinin katılımcılarda örtük bilgi ile sonuçlanıp sonuçlanmayacağının irdelenerek, sözcük öbeklerinin içselleştirilip içselleştirilmediğinin araştırılmasıdır. Bu bağlamda, öğretilen öbek eylemlerin algı düzeyinde etkin olup olmadığının araştırılması için çoktan seçmeli bir test, aynı eylemlerin üretim düzeyinde aktif olup olmadıklarının ölçülmesi için ise üretim düzeyinde bir sözcük bilgisi testi geliştirilmiştir. Bunun yanı sıra, katılımcıların bu kazanımları ne kadar içselleştirdiklerine ilişkin bulguları araştırmak için katılımcıların tepki sürelerini ölçen maskelenmiş tekrarlı çağrıştırma tekniğiyle sözcük tanıma testi ve kendi-hızıyla okuma alıştırması gibi testler uygulanmıştır. Çalışmaya, kolayda örneklem yöntemi ile seçilen 60 hazırlık sınıfı öğrencisi katılmıştır. Yapılan analizler sonucunda Kavramsal Eğretileme Kuramı ışığında geliştirilen ve uygulanan açık öğretim tekniğinin öbek eylemlerin öğrenimine ve uzun bellekte saklanıp uygun bağlamlarla karşılaşıldığında kısa sürede hatırlanması ve kullanılmasına önemli bir etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca, geliştirilen tekniğin öğrencilerin öbek eylemleri tanıma ve işlemleme sürelerinde de büyük bir etkisinin olduğu anlaşılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarının ikinci dil edinim kuramlarından Arayüz (interface) Hipotezi tartışmalarına, geliştirilen açık öğretim sistematiğinin bellekte örtük bilgi ile sonuçlanıp sonuçlanmayacağını araştırıp sorgulaması nedeniyle katkı sağlayacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öbek Eylemler | en_US |
dc.subject | Açık Yönergeli Öğretim | en_US |
dc.title | Implicit phrasal verb knowledge gains through conceptual metaphor theory: A case of university prep school students | en_US |
dc.title.alternative | Kavramsal eğretileme kuramı ışığında öğretilen öbek eylemlerin içselleştirilerek kazanımı: Üniversite hazırlık sınıfı öğrencileri örneği | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kalay, Dilşah | |