Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Eskişehir’de lületaşı
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
Lületaşı sepiyolit olarak bilinen bir madendir. Bu maden, “Eskişehir Taşı”, “Aktaş”, “Beyaz Altın” gibi adlarla da bilinir. Yabancı dillerin hemen hemen tümünde, Almanca’ da “denizköpüğü”
anlamına gelen “meerschaum” ...
Seramik yüzeylerde maskeleme tekniğinin kullanımının araştırılması ve uygulanması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
Neolitik Çağın erken dönemlerinde (M.Ö.7500-6500) seramiğin kullanım amaçlı olarak üretildiği ilk örneklere rastlanmaktadır. Tarihsel gelişime paralel olarak değişen ve gelişen seramik form
çeşitliliğine, farklı topluluklar ...
Müzenin kamusallığının sanat yoluyla eleştirisi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
21. yüzyılda Avrupa ülkelerindeki, Amerika’daki ve Türkiye’deki bienallerde, sergilerde ve
sokaklarda sıkça örneklerine rastlanan katılımcı ve ilişkisel sanat örnekleri, sanatın geleneksel
özelliklerini kullanmaz.
Katılımcı ...
Feminist eleştiri kuramının Mary Cassatt’nın yapıtlarına uygulanması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
XIX. yüzyılın ataerkil toplum yapısı; dönemin düşünür ve bilim adamlarının ırk-cinsiyet söylemleriyle güçlü bir temel üzerine oturtulmuştur. Kadının görevinin üreme olduğu salık verilerek kamusal- özel olarak ayrılan ...
Hugo Wolf ve Francıs Poulenc’in şarkılarındaki la minör kavramı: Tonalite’nin yorumu ve tanımlanması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
Klasik Batı Müziğindeki tonal kavram, yaratıcının öznelliği ve çağa uygun olarak sürekli bir
değişim ile karşımıza çıkmaktadır. Her bestecinin kendine has yöntemleri dinleyicinin kulaklarında farklı algılamalar yaratmaktadır. ...
Abidin Dino ve eller
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
Abidin Dino, sanatta çok yönlülüğe inanmış, Çağdaş Türk Resim sanatının önemli isimleri arasında yer alır. Onun sanatı, düşünmeye ve duyguların değerlendirilmesi üzerine kuruludur. Belli
temalar çerçevesinde birbirinden ...
Seçilmiş orkestra eserlerinin keman partilerinin teknik açıdan incelenmesi ve çalışma önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
Orkestra partileri, bir kemancının solo keman eserlerini teknik ve müzikal açıdan destekleyen
öğretici, geliştirici ve yararlı materyallerdir. Orkestra üyesi olmayı hedefleyen kemancılar için, solo
keman repertuarı ile ...