dc.contributor.author | Yılmaz, Seyhan | |
dc.date.accessioned | 2020-06-15T11:00:23Z | |
dc.date.available | 2020-06-15T11:00:23Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.citation | Yılmaz, S. (2013). Adalet Bayramoğlu’nun Atatürk konulu panoları. Sanat ve Tasarım Dergisi, 5 (5), 104-117. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23301 | |
dc.description.abstract | Bu makalede, Azerbaycanlı sanatçı Adalet Bayramoğlu’nun Kastamonu Valiliği bünyesinde hizmet veren Serender Oteli’nin bahçe katında bulunan, Atatürk’ün on üç özdeyişini konu alan büyük boyutlu panoları ele alınmıştır. Panolarda, Atatürk’ün sözleri etrafında Milli Mücadele hareketi, Cumhuriyetin ilk yılları ve bazı yönleriyle Türk inkılâbı
konu edilerek betimlendiği görülmektedir. Bayramoğlu’nun panoları kompozisyon, renk,
biçim ve içerik açısından tek tek incelenmiş, bütün panoların birbiriyle bütünlük içerisinde ve bulunduğu mekânla uyumlu olduğu görülmüştür. Atatürk’ün sözlerinin seramik
bir eserde anlatım bulması, hem seramik sanatı hem de Kastamonu şehrine değer katması bakımından önemlidir. Çünkü Millî Mücadele yıllarında Kastamonu, Anadolu’ya
silah ve mühimmat gönderilmesi bakımından önemli bir yere sahiptir. Özellikle İnebolu,
İstiklâl Madalyası ile onurlandırılmış tek ilçedir | en_US |
dc.description.abstract | In this paper, Azerbaijani artist Adalet Bayramoğlu’s large-sized ceramic panels which
related to Ataturk’s thirteen aphorisms in the Serender Hotel in service under the Governorship of Kastamonu have been discussed. In the panels, National Struggle in the light of
Atatürk’s words has been described by discussing the first years of The Republic of Turkey
and some aspects of Turkish Reform. Bayramoglu’s panels have been analyzed one by one
in terms of composition, colour, form and content and it is found to be compatible with
each other and with the space where all the panels are. It is important to express Atatürks’
asseverations in a ceramic work in terms of both ceramics arts and improving value of
Kastamonu. Because in the National Struggle Kastamonu played very important role of
transferring weapons and ammunitions to Anatolia. In particular Inebolu is the one district which was honoured with the Medal of Liberty | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Adalet Bayramoğlu | en_US |
dc.subject | Atatürk | en_US |
dc.subject | Kastamonu | en_US |
dc.subject | Seramik | en_US |
dc.subject | Adalet Bayramoğlu | en_US |
dc.subject | Atatürk | en_US |
dc.subject | Kastamonu | en_US |
dc.subject | Ceramic | en_US |
dc.title | Adalet Bayramoğlu’nun Atatürk konulu panoları | en_US |
dc.title.alternative | Adalet Bayramoglu’s panels on the thema of Atatürk | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 104 | en_US |
dc.identifier.endpage | 117 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |