İhmal edilen eğitim programında tartışmalı konuların ilk ve ortaokul öğretim programları bağlamında incelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2018Yazar
Adıgüzel, Oktay Cem
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Tatar, Şefika
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmada eğitimin paydaşlarından olan öğretmen, öğretim elemanı ve eğitim sendikası temsilcilerinin görüşlerine dayalı olarak, Türkiye’deki tartışmalı konuların belirlenmesi ve ilk-ortaokul öğretim programlarının tartışmalı konular bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel modelde genel nitel araştırma deseninde tasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları; 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Eskişehir ili merkez ilk ve ortaokullarında görev yapan sınıf, din kültürü ve ahlak bilgisi, Türkçe, sosyal bilgiler, fen bilimleri, matematik ve İngilizce alanlarından olmak üzere yirmi altı öğretmen; üniversitelerin eğitim bilimleri, matematik ve fen bilimleri, Türkçe ve sosyal bilimler, temel eğitim, yabancı diller ve güzel sanatlar eğitimi anabilim dallarında eğitim vermekte olan iki yüz elli öğretim elemanı ve beş eğitim sendikasının temsilcilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri öğretmenlerden yarıyapılandırılmış görüşmeler; öğretim elemanları ve eğitim sendikası temsilcilerinden açık uçlu anketler yoluyla toplanmıştır. Ayrıca, ilk ve ortaokullarda okutulan zorunlu derslerin öğretim programları doküman incelemesi yoluyla incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen tüm verilerin analizinde tümevarımsal analiz; yarıyapılandırılmış görüşmelerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Türkiye’de tartışmalı konular belirlenmiş ancak bu tartışmalı konuların ilk ve ortaokulda okutulan zorunlu derslerin öğretim programlarının amaç, içerik ve öğrenme-öğretme süreçleri bağlamında ihmal edilen eğitim programı kapsamında kaldığı sonucuna ulaşılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23326Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [142]