dc.contributor.author | Akman, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2020-06-26T12:28:50Z | |
dc.date.available | 2020-06-26T12:28:50Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.identifier.citation | Akman, M. (2017). Entropi kavramıyla geçmişten günümüze Helvetica’ya bir bakış ve deneysel tipografi çalışması. Sanat ve Tasarım Dergisi, 7 (2), 164-175. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-7692 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23515 | |
dc.description.abstract | Günümüzde popülerleşen entropi kavramının tanımlaması yapılıp temel ilkelerine değinerek tipografiyle olan ilişkisi göz önüne alınmıştır. Entropi kavramının diğer alanlarla birlikte incelenmesi, entropi ile diğer kavramlar arasında yeni bağların kurulmasını sağlamaktadır. Entropi kavramı
çerçevesinde Helvetica’nın tarihine bakarak, Helvetica yazıyüzünün değeri, anlamı, sorunları ve
konumu üzerine bir inceleme yapılmıştır. Kısaca Helvetica’nın entropisi hakkında bilgi verilmiş ve
daha sonra deneysel tipografi çalışmalarıyla örneklendirilip görselleştirilmiştir. Yapılan inceleme
ve deneysel tipografi çalışmaları sonucunda bazı durumlar tespit edilmiş ve sonuç bölümünde
paylaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the concept of entropy, which is becoming popular nowadays, has been defined and
its relation with typography has been considered by referring to its basic principles. Te examination of the concept of entropy with other fields helps the establishment of new bonds between entropy
and other concepts. Looking at the history of Helvetica in the framework of entropy concept, Helvetica is examined considering value, meaning, problems and place. In this article, brief information
of entropy of Helvetica is given and then Helvetica is sampled and visualized by experimental
typography studies. As a result of the study, some identified cases are shared in the conclusion part. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Helvetica | en_US |
dc.subject | Tipografi | en_US |
dc.subject | Entropi | en_US |
dc.subject | Yazıyüzü | en_US |
dc.subject | Deneysel Tipografi | en_US |
dc.subject | Grafik Tasarım | en_US |
dc.subject | Helvetica | en_US |
dc.subject | Typography | en_US |
dc.subject | Entropy | en_US |
dc.subject | Typeface | en_US |
dc.subject | Experimental Typography | en_US |
dc.subject | Graphic Design | en_US |
dc.title | Entropi kavramıyla geçmişten günümüze Helvetica’ya bir bakış ve deneysel tipografi çalışması | en_US |
dc.title.alternative | An overview of the day-to-day helvetıca past with the concept of entropy and an experimental typography study | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 164 | en_US |
dc.identifier.endpage | 175 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |