Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
Effects of prior knowledge of content and rhetorical structures on EFL learners' reading comprehension
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Clark'ın (1988) işaret ettiği gibi, halen genel kabul görmüş bir okuma anlama teorisi yoktur. Bu yüzden olsa gerek, bir çok araştırmacı okuma anlama sürecini farklı unsurları esas alarak anlamaya çalışmaktadır. Araştırmacıların ...
Speech act realizations of Turkish EFL learners : a study on apologizing and thanking
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Oldukça karmaşık söz eylemler olarak bilinen özür dileme ve teşekkür etme kültürler arası farklılıklar göstermektedir, bu yüzden, dillere özgü anlamsal biçimler diller arası iletişimde yanlış anlaşılmalara yol açabilirler. ...
A study on the communication strategies used by field dependent and independent Turkish EFL learners to express lexical meaning
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Bazı öğrencilerin ikinci/yabancı dil edinim ve öğreniminde diğerlerinden daha başarılı olduğu gerçeği, araştırmacıları ikinci dil ediniminde başarı göstergeleri olarak bireysel özelliklerin araştırılmasına yöneltmiştir. ...
The noun phrase accessibility hierarchy (NPAH) the acquisition of English restrictive relative clauses by Turkish adult learners of English
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
While learning a language, the importance of the target language syntax cannot be denied. Howewer, how this syntax is formed and developed in the learners' interlanguage has undergone many different explanations. Markedness ...
Explicit grammar instruction : a comparison of comprehension-based and production-based instruction for EFL learners
(Anadolu Üniversitesi, 1998)
İkinci dil ediniminde açıklamalı dilbilgisi öğretimi, araştırmacıların her zaman dikkatini çekmiştir. Bunların içinde en çok tartışılan ise dilbilgisinin nasıl öğretileceğidir. Bu çalışmanın amacı İngilizce dilbilgisinin ...
Oral peer feedback in process approach implemented EFL writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
As a reflection of the co-operative learning theory and the process approach, peer feedback is used in process approach implemented writing classroom. By this, teachers aim at helping student writers to develop a sense of ...
A study of sources of foreign language classroom anxiety in speaking and writing classes
(Anadolu Üniversitesi, 1999)
Dil öğrenimi ve öğretimi üzerine yapılan çalışmalar son zamanlarda öğrenciler ve onların dil öğrenimi sürecine bakış açıları üzerine odaklanmıştır. Öğretme ve öğrenmenin söz konusu olduğu her ortamda sınıfın dört duvarı ...
A phonetic and phonological analysis of final devoicing in Turkish
(University of Michigan, 1993)
Including the current study, the phonetic realization of devoiced and voiceless final obstruents has been investigated in 5 languages, German, Polish, Russian, Catalan, and Turkish. In terms of orthograp- hic representation, ...