Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşkın, Okyay
dc.date.accessioned2020-06-29T11:26:40Z
dc.date.available2020-06-29T11:26:40Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationTaşkın, O. (2019). Lale Devri’nden sonra klâsik Türk mûsikisi ve bestekâr bir padişah: Sultan I. Mahmud Han (1696–1754). Sanat ve Tasarım Dergisi, 9 (2), 314-321.en_US
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23534
dc.description.abstractXVIII. yy Klâsik Türk Mûsikisi’nin gelişimi açısından önemli bir asırdır. Bilhassa mûsikideki gelişimin belirgin orijin noktası Lale Devri’nde kendini göstermiştir. Fakat bu devrin Patrona Halil isyanı ile kapanmasının akabinde Klâsik Türk Mûsikisi’nin gelişiminde herhangi bir aksaklık görülmemiş bilakis büyük ölçüde gelişme ve yükseliş gerçekleşmiştir. Şüphesiz ki bu gelişimde Sultan I. Mahmud Han’ın rolü çok büyüktür. Tahta geçişiyle birlikte Sultan I. Mahmud Han, öncelikli olarak devlete ayak bağı olmuş başıbozukların hakkından gelmiş, sonrasında kültür – sanat sahasında bilhassa musikide desteğini önemli ölçüde vererek hem döneminin sanatkârlarını korumuş, hem de bu sanatın gelişiminde yönetmen konumunda bulunmuştur. Bestekâr tabiatlı bu padişah, Klâsik Türk Mûsikisi’nin Sultan III. Selim Han (1761 – 1807) dönemindeki altın çağının sağlam temellerini kendi sadaret döneminde de sürdürmüş ve Klâsik Türk Mûsikisi’nin gelişimine büyük ölçüde kadim katkıları olmuştur. İşte söz konusu bu çalışmada, Klâsik Türk Mûsikisi’nin gelişim sürecinde kendi sadaret döneminde sanatkâr ruhlu bir padişahın hayatı, Klâsik Türk Mûsikisi’ne katkıları ve bu padişahın dönemin musiki sahasındaki rolü, konumu incelenmeye çalışılacaktır.en_US
dc.description.abstract18th century is very important for Turkish Classical Music. Especially improvement of music showed up itself in Tulip Revolution. After the Tulip Revolution ended because of Patrona Halil rebellion, there was no setback on Turkish Classical Music contrarily improved itself. It is clear that Sultan I. Mahmut Khan played a very big role on that improvement. After he ascended the throne, first he punished the people who had been disrespectful for country, and then he supported culture and art activities, especially musicians by protecting and leading them in this time period. Being a composer himself, Sultan maintained the strong impact of Turkish Classical Music as it was in Sultan III. Selim Khan (1761 – 1808) period – the golden period of Turkish Classical Music- and had invaluable contributions to its improvement. In this study, the role of Sultan I. Mahmud Khan in Turkish Classical Music is explained as well as the life of this artistic Sultan.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSultan I. Mahmud Hanen_US
dc.subjectMakamen_US
dc.subjectMûsikien_US
dc.subjectBestekâren_US
dc.subjectI. Mahmud Khanen_US
dc.subjectMaqamen_US
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectComposeren_US
dc.titleLale Devri’nden sonra Klâsik Türk Mûsikisi ve bestekâr bir padişah: Sultan I. Mahmud Han (1696–1754)en_US
dc.title.alternativeSultan Mahmud Khan (1696–1754) who the composer and an emperor after the “Tulıp Era” perıoden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage314en_US
dc.identifier.endpage321en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster