Ara
Toplam kayıt 56, listelenen: 1-10
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklara sosyal beceri öğretiminde teknoloji destekli etkileşimli ortam tasarımı ve etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Otizm Spektrum bozukluğu (OSB) olan bireyler iletişim başlatma, sürdürme, sosyal ipuçlarını anlama, sosyal bağlama uygun tepki verme gibi sosyal becerilerde önemli ölçüde yetersizlikler göstermektedirler. Bu nedenle bu ...
Bı?lı?msel u?retkenlı?k testı?nı?n 3, 4 ve 5. sınıf o?g?rencı?lerı?ne uygun formunun gelı?s?tı?rı?lmesı? ve o?n psı?kometrı?k o?zellı?klerı?nı?n ı?ncelenmesı?
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Yaratıcılık c?alıs?malarını olumsuz yo?nde etkileyen fakto?rlerin bas?ında yaratıcılık o?lc?me arac?larının sınırlılıkları gelmektedir. Yaratıcılık o?lc?me arac?larındaki sınırlılıkların bas?ında alana o?zgu? modern ...
İşitme engelli gençlere uygulanan yapı bilgisi dersinin öğretim sürecinin incelenmesi: eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2018)
Engelliler Entegre Yüksekokulu’nda (EEYO) işitme kayıplı bireylerin birçoğu mesleki eğitime geçişte yeni konu ve kavramlar, okuma, anlama, yazma ve iletişim gibi pek çok sorunla karşılaşmaktadırlar. Bu nedenle ister ortaokul ...
Erken çocuklukta okul çaplı olumlu davranış desteği modelinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Bireyin çocukluk yıllarındaki davranışları ilerleyen yıllardaki davranışlarının ve sosyal gelişiminin temelini oluşturmaktadır. Bu nedenle, çocuklara uygun davranışların kazandırılması, sosyal becerilerinin desteklenmesi ...
Otizmli bireylere çok basamaklı talep etme becerisinin öğretiminde dokunmatik ekranlı konuşma üreten cihaz kullanımının etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
Araştırmada otizmli bireylere çok basamaklı talep etme becerisinin öğretiminde araştırma sürecinde hazırlanan mobil uygulamanın ve bu uygulamayı kullanmayı öğretmek amacıyla hazırlanan öğretim paketinin etkililiği ...
Çocuğu koklear implant adayı ebeveynlerin gereksinimlerine dayalı bilgilendirme programı geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
Çocuklarda 1990'larda başlayan ve günümüze yaklaştıkça artış gösteren koklear implant (Kİ) uygulamaları, Ulusal Yenidoğan İşitme Tarama Programı'nın ülkenin her yanında işlerlik kazanmasıyla birlikte hem daha geniş kitlelere ...
Otizmli bireylere sosyal öykülerin tekli sunumuyla çoklu sunumunun karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Karmaşık bir nöro-gelişimsel bozukluk olan Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) bireylerin sosyal iletişim ve sosyal etkileşim yetersizliği yaşayabileceği, sınırlı ve yineleyici davranışlar sergileyebileceği, arkadaşlık kurmakta ...
Zihin yetersizliği olan öğrencilere temel çarpma işleminin öğretiminde iki öğretim uygulamasının etkililik ve verimlilik yönünden karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)
Matematik becerileri, zihin yetersizliği olan öğrencilerin gerek akademik, gerekse günlük yaşamlarında bağımsız şekilde yaşayabilmelerinin ön koşul becerilerinden biridir. Normal gelişim gösteren öğrencilerin de matematik ...
Zihin yetersizliği olan ortaokul öğrencilerinin bulunduğu bir sınıfta öğretim etkinliklerinin teknoloji desteği ile geliştirilmesi : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)
Bu araştırmanın genel amacı, zihin yetersizliği olan ortaokul öğrencilerinin bulunduğu bir sınıfta Fen ve Teknoloji dersinin maddeyi tanıyalım isimli ünitesine ilişkin teknoloji destekli öğretim etkinliklerinin geliştirilmesi ...
Kaynas?tırma ortamında eg?itim alan ı?s?itme engelli o?g?rencilere destek o?zel eg?itim hizmeti sunan eg?itimciye yo?nelik mento?rlu?k su?recinin ı?ncelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)
O?ğretmenlikte mesleki gelişim; o?ğretmenlerin bilgi, beceri, değer ve tutumlarının gelişimini destekleyen, etkili o?ğrenme ve o?ğretme ortamlarının gelişimini sağlayan bir su?rec?tir. O?ğretmenlerin meslek yaşamı boyunca ...