Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Kürşad
dc.date.accessioned2020-07-03T06:51:52Z
dc.date.available2020-07-03T06:51:52Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.citationYılmaz, K. (2012). İlköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 2 (2), 1-14.en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23605
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ayrıca, katılımcıların görüşleri cinsiyet, eğitim durumu, yaş, kıdem ve okuldaki öğretmen sayısı değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın örneklemi 308 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri “İş Doyum Ölçeği” ve “Örgütsel Vatandaşlık Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, MANOVA ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel vatandaşlık davranışları orta düzeydedir. Katılımcıların iş doyumu düzeyleri cinsiyet, eğitim durumu, yaş ve kıdeme göre değişmemekte ancak okuldaki öğretmen sayısına göre değişmektedir. Katılımcıların örgütsel vatandaşlık davranışları ile ilgili görüşleri cinsiyet, eğitim durumu, yaş ve okuldaki öğretmen sayısına göre değişmezken, kıdeme göre değişmektedir. Katılımcıların iş doyumu düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin görüşleri arasında orta düzeyde, olumlu yönde anlamlı bir ilişki vardır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between the primary school teachers’ job satisfaction level and organizational citizenship behaviors. Also, the participants’ views are compared according to gender, educational background, age, seniority, and number of teacher in school in research. 308 teachers were included in the sample of the survey model research. The data of the research were collected with “Job Satisfaction Scale” and “Organizational Citizenship Behavior Scale”. Descriptive statistics, MANOVA, and correlation were used in data analysis. According to the results, it was observed that teachers had a “medium” job satisfaction level and organizational citizenship behavior. Teachers’ job satisfaction level did not vary according to gender, educational background, age, and seniority, whereas their job satisfaction level varied according to number of teachers in school. Teachers’ organizational citizenship behaviors did not vary according to gender, educational background, age, and number of teachers in school, and whereas their organizational citizenship behaviors varied according to seniority. There were moderate, positive and significant relationships between the primary school teachers’ job satisfaction level and organizational citizenship behaviorsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş Doyumuen_US
dc.subjectÖrgütsel Vatandaşlık Davranışlaren_US
dc.subjectİlköğretim Okulu Öğretmenlerien_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectOrganizational Citizenship Behavioren_US
dc.subjectPrimary School Teachers.en_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between primary school teachers’ job satisfaction levels and organizational citizenship behaviorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster