Rekreasyona katılımın problem çözme becerilerine etkisi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Yazar
Akyıldız, Müge
Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
Türker, Murat
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu araştırmanın temel amacı satranç, voleybol ve akıl oyunları rekreatif etkinliklerinin problem çözme becerilerine yönelik etkisinin incelenmesidir. Bu amaçla, öğrencilere 28 hafta süreyle, haftada 2 gün 3‟er saat olmak üzere akıl oyunları, voleybol ve satranç egzersizleri alanında uzman kişilerce yaptırılmıştır. Voleybolda 8, satrançta 9, akıl oyunlarında 20 öğrenci olmak üzere toplamda 37 öğrenci kolayda örnekleme yoluyla deney grubu olarak çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmalara başlamadan önce ön test alınmıştır. Öğrencilere 28 hafta süreyle, haftada 2 gün 3‟er saat olmak üzere akıl oyunları, voleybol ve satranç egzersizleri alanında uzman kişilerce yaptırılmıştır. Çalışmalar sonucunda son test alınarak rekreatif faaliyetlerin, problem çözme becerileri üzerine etkisi SPSS veri analizi yapılarak yorumlanmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Problem çözme becerilerine ilişkin verilerin toplanması amacıyla, Ekici ve Balım (2013) tarafından geliştirilen “Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği (PÇBYAÖ)” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre voleybol ve akıl oyunları etkinliğine katılan bireylerin problem çözme becerilerinde ön test ve son test ortalamaları arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır. Satranç etkinliğine katılan bireylerin ön test son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/23612Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [68]