dc.contributor.author | Ahioğlu Lindberg, E. Nihal | |
dc.contributor.author | Demircan, Ayşe Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-07-03T08:01:23Z | |
dc.date.available | 2020-07-03T08:01:23Z | |
dc.date.issued | 2013 | en_US |
dc.identifier.citation | Ahioğlu Linberg, E. N, Demircan, A. N. (2013). Ortaöğretim okullarında öğrenci görüşlerine göre aile katılımı: bir ölçek uyarlaması. Anadolu Journal of Educational Sciences International
(AJESI), 3 (1), 35-46. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-4014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/23618 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Epstein, Connors ve Salinas (1993) tarafından geliştirilen ―Ortaöğretim
Okullarında Aile Katılımı: Öğrenci Ölçeği‖nin Türkçe’ye uyarlanmasıdır. Çalışmanın araştırma
grubunu, Kastamonu İl merkezindeki ortaöğretim okullarında öğrenim gören 285 öğrenci
oluşturmaktadır. Özgün ölçeğin 19 boyutlu yapısı, ölçeği geliştiren grupla yapılan yazışmalardan
sonra 8 boyutlu bir yapıya dönüştürülmüştür. Bununla birlikte verilerin doğrulayıcı faktör analizi
için uygun olup olmadığı ile ilgili analizler, model-veri uyumunu ortaya koymuş, bu nedenle
açımlayıcı faktör analizi uygulanmamıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda χ2/sd oranı 1.61,
RMSEA 0.047, SRMR 0.072, CFI 0.80 ve GFI 0.62 olarak bulunmuştur. Model-veri uyum
indeksleri bütünüyle incelendiğinde, χ2/sd oranı, RMSEA, SRMR değerlerinin kabul sınırlarında
olduğu; CFI ve GFI değerlerinin ise kabul sınırlarının altında olduğu ortaya çıkmıştır. Ancak CFI ve
GFI’nın düşük olmasına karşın, diğer indekslerdeki özelliklede χ2/sd, RMSEA ve SRMR değerlerinin
kabul sınırlarında ve iyi uyumu gösteriyor olması, ölçeğin yapı geçerliliğinin iyiliği hakkında da bilgi
vermektedir. Ölçeğin güvenirliliği de .84 olarak belirlenmiştir. Böylece uyarlanan ölçeğin
araştırmacılar ve okullar tarafından, Türkiye’de kullanılmasının uygun olduğu belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to adapt ―High School and Family Partnerships Students Survey‖,
developed by Epstein, Connors and Salinas (1993), into Turkish. The sample group of the
research consists of 285 students who are studying in high schools in Kastamonu. The structure
of the original scale with 19 factors was converted to a structure with 8 factors after the
discussions with the researcher developed the original scale. However, the analysis which is
about if the data is suitable for confirmative factor analysis showed conformity of model-data, so
exploratory factor analysis was not applied. The result of confirmatory factor analysis are
following: the rate of χ2/sd for student scale was 1.61, RMSEA 0.047, SRMR 0.072, CFI 0.80,
GFI 0.62. When the fit indexes of model-data were examined entirely, it was observed that the
rates of χ2/sd, RMSEA, and SRMR were suitable to general rules of these indexes cut off levels,
whereas the rates of CFI and GFI were under the cut off levels. Although the scores of CFI and GFI are low, the other indexes’, especially the scores of χ2/sd, RMSEA, and SRMR showing a
good fit gives information about the goodness of the scale validity. The Cronbach Alpha
Coefficient used to determine the reliability of the scale was found as 0.84. It is stated that the
scales which are adapted based on the obtained results of the research can be used in Turkey by
researchers and schools. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ortaöğretimde Aile Katılımı | en_US |
dc.subject | Epstein’ın Aile Katılım Modeli | en_US |
dc.subject | Okul-Aile İşbirliği | en_US |
dc.subject | Aile Katılımında Öğrenci Ölçeği | en_US |
dc.subject | Parental participation in High School | en_US |
dc.subject | Epstein’s Model for Parental Participation | en_US |
dc.subject | Family-School Partnership | en_US |
dc.subject | Student Survey for Parental Participation | en_US |
dc.title | Ortaöğretim okullarında öğrenci görüşlerine göre aile katılımı: bir ölçek uyarlaması | en_US |
dc.title.alternative | Parental participation according to students’ perspective at high school: adaptation of a scale | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 35 | en_US |
dc.identifier.endpage | 46 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |