Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYıldırım, Aslı
dc.date.accessioned2020-07-07T10:51:28Z
dc.date.available2020-07-07T10:51:28Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/23685
dc.description.abstractGünümüzde müzeler yaşam boyu öğrenme ile okuldaki eğitimin tamamlayıcısı haline gelmiştir. Her eğitim kademesinde kullanılan müzeler, araştırma, keşfetme ve merak duygusunun yoğun olduğu okul öncesi dönemde de kullanılmalıdır. Bu araştırmanın amacı; okul öncesi dönemde müze eğitimine ilişkin alan uzmanlarının, öğretmenlerin ve ebeveynlerin görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim kullanılmıştır. Araştırmaya müze eğitimi, okul öncesi ve görsel sanatlar eğitiminde çalışan altı uzman, müze deneyimine sahip altı okul öncesi öğretmeni ve altı ebeveyn katılmıştır. Veri toplama tekniği olarak görüşmenin kullanıldığı araştırmada katılımcıların müze eğitimine ilişkin algı ve deneyimlerine odaklanılmıştır. Görüşmeler 2 Şubat- 6 Nisan 2018 tarihleri arasında öncelikle alan uzmanları, ardından eş zamanlı olarak öğretmenler ve ebeveynler ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın bulguları, olgubilim analizi doğrultusunda yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda alan uzmanları, öğretmenler ve ebeveynlerin müze eğitimine farklı bakış açıları ile yaklaştıkları görülmüştür. Alan uzmanları müzeleri bir eğitim ortamı olarak görmektedir. Okul öncesi öğretmenlerinin müzeleri çoğunlukla gezi amaçlı kullandığı, ebeveynlerin ise müzeleri çocukları ile gidebilecekleri ve birlikte öğrenebilecekleri bir yer olarak görmediği fark edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi dönemde müze ile eğitimde amaçların okul öncesi eğitim programına paralel olması gerektiği, maçların okul öncesi eğitim programına paralel olması gerektiği, içeriğin çocuğun yaş, gelişim düzeyi, müze koleksiyonuna göre şekillendiği, öğrenme öğretme sürecinde çocuğun aktif olması gerektiği ve ölçme değerlendirme sürecinde alternatif ölçme değerlendirme tekniklerinin kullanılabileceği görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzeen_US
dc.subjectMüze Eğitimien_US
dc.subjectOkul Öncesi Dönemen_US
dc.titleOkul öncesi dönemde müze ile eğitime ilişkin uzmanların, ailelerin ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzer, Merve


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster