Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKedik, Ayşe Sibel
dc.date.accessioned2014-07-18T07:02:50Z
dc.date.available2014-07-18T07:02:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/241
dc.description.abstractHabermascı modele göre, Batı toplumlarında 18. yy’ da modernlikle birlikte burjuvazinin bir alanı olarak ortaya çıkan kamusal alan, herkese açık yapısıyla insanların bir araya gelip ortak bir sorun hakkında düşünce, söylem ve eylem üretebildikleri ve karşılıklı iletişime girebildikleri bir etkinlik alanına karşılık gelir. Kavram boyutunun ötesinde kamusal alanın okunabilir ve görülebilir formu olarak kentler tarih boyunca kamusal yaşamın odağı olmuş ve kamusal alanın somut biçimde mekanda var olma zeminini oluşturmuştur. Kamuya açık mekanlarda bir buluşma noktası yaratan, bu nedenle de kamusal alanın işlevini güçlendirici bir etkiye sahip olan heykeller ise, kentsel planlamanın vazgeçilmezi haline gelmiştir. Bu makalede kamusal alana ilişkin kavramsal bir çerçevenin oluşturulmasının ardından, özellikle Batıda, kamusal bir oluşum olarak kentlerde, kent merkezlerinde ve meydanlarda heykelin kendisine edindiği yer vurgulanmış ve kamusal bir alan yaratmada kent ile heykel ilişkisinin önemi irdelenmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractAccording to the Habermasist model, the public sphere, which has emerged as a field of bourgeoisie with modernism in Western societies in the 18th century, corresponds to a field of activity in which people can come together, produce their views, rhetoric and actions about a common problem and establish a mutual communication with each other thanks to its structure embracing everybody. Beyond the dimension of concept, the cities have been the focus of public life throughout history as a readable and visible form the public sphere and established a basis so that the public sphere concretely exists in space. The sculptures, which create a meeting point in places open to public and thus which have an impact on strengthening the function of public sphere, have become indispensable for urban planning. Thus this study establishes a conceptual framework concerning the public sphere, stresses the place gained by the sculpture in cities, city centers and squares as a public formation and analyzes the conditions for a sculpture to exist outdoors.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKamusal Alanen_US
dc.subjectKamusal Mekanen_US
dc.subjectModernizmen_US
dc.subjectHeykelen_US
dc.subjectKenten_US
dc.subjectAnıt Heykelen_US
dc.subjectPublic Sphereen_US
dc.subjectPublic Placeen_US
dc.subjectModernismen_US
dc.subjectSculptureen_US
dc.subjectCityen_US
dc.subjectMonument Sculptureen_US
dc.titleKamusal Alan, Kent Ve Heykel İlişkisien_US
dc.title.alternativeRelationship Of Public Sphere, City And Sculptureen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster