Ara
Toplam kayıt 37, listelenen: 1-10
Gazetelerin magazin sayfalarının biçim ve içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2001)
Gazetelerin amacı haber vermektir. Ancak hangi olayın haber niteliği taşıdığıyla ilgili tartışmalar, haberin tek bir tanımının yapılmasını engellemektedir. Yine de haberle ilgili getirilen tanımlamalarda; doğruluk, güncellik, ...
Türkiye'de yerel düzeyde bir kamusal yayıncılık seçeneği olarak üniversite radyoları : iletişim fakültesine de sahip üniversitelerin radyoları üzerine bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2000)
İletişim fakülteleri olan üniversitelerin radyolarının bir yerel kamusal yayıncılık alternatifi oluşturup oluşturamayacaklarının araştırıldığı bu çalışmanın kuramsal bölümünde yayıncılık türleri ve kamusal yayıncılık ...
Geleneksel gazete ve sanal gazete ortamlarında haber sunumunun farklılığı konusunda bir araştırma: Milliyet, Sabah, Zaman, Cumhuriyet gazeteleri
(Anadolu Üniversitesi, 2000)
Geleneksel ve sanal gazete ortamlarında haber sunumunun farklılığının araştırıldığı bu çalışmanın kuramsal bölümünde yeni ve farklı bir kitle iletişim aracı olan internet, kitle iletişimi açısından iki ayrı bölümde ele ...
Tipografinin gazetelerde kullanımı, etkileri ve Türkiye'deki ulusal gazetelerin birinci sayfaları üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2001)
Bu çalışmada sayfa tasarımı ögelerinden biri olan tipografinin ne olduğu, kullanım alanları ve etkileri incelenmiştir. Gazetelerin sayfa tasaımlarında okunaklılık, anlaşılabilirlik, dikkat çekme ve kimlik oluşturma ...
Türkiye'de ulusal ölçekte yayın yapan özel radyolardaki özdenetim sisteminin işleyişi
(Anadolu Üniversitesi, 2001)
Bu çalışmada, Türkiye'de ulusal ölçekte yayın yapan özel radyolarda yayıncılık anlayışı bakımından günün gelişim ve değişimlerine göre fark meydana çıktığı, yeni birimler kurulduğu ve yayıncılık tarzı ve amacının değişime ...
Modernleşme sürecinde Türkiye'de modernlik kurgusunun Ülkü dergisi örneğinde incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2001)
Bu çalışma, Türkiye'nin modernleşme sürecinde en köklü değişimlerin yaşandığı ve asker-sivil bürokrat bir kadronun önderliğinde sistemli bir şekilde yürütülen, uluslaşma ve milli bir kimlik aşılanması süreçlerinin ön planda ...
Türk basınında Gümrük Birliği sürecinde Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri-içerik analizi çalışması-
(Anadolu Üniversitesi, 2000)
Bu çalışmada, Türk basının Gümrük Birliği sürecinde Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri hakkında tutumunun belirlenebilmesi için farklı siyasi kimliklere sahip Cumhuriyet, Hürriyet, Türkiye ve Zaman gazetelerinin ilgili ...
İliştirilmiş (embedded) muhabirliğin tarafsızlık ve basın ahlak ilkeleri açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Bu çalışma, savaş muhabirliğinin alt kolu olarak yorumlanabilecek embedded muhabirliğinin ya da diğer bir değişle iliştirilmiş muhabirliğin, haberi okuyucu ya da izleyiciye tarafsızlık ve basın ahlak ilkeleri kapsamında ...
Televizyon haberciliğinin etik sorunları, habercilik ilkeleri ve uygulamaları açısından bir değerlendirme
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Kitle iletişim araçları içinde televizyon, yapısal özelliklerinden kaynaklanan bir takım üstünlükleriyle, haberleri görsel, işitsel, hızlı ve hatta anında verebilen, geniş kitlelere ulaşabilen bir haber verme aracı konumuna ...
Türk Basını'nın, Irak Savaşı dönemindeki tutumu : Cumhuriyet, Hürriyet ve Zaman gazeteleri örnekleri
(Anadolu Üniversitesi, 2004)
Kitle iletişim araçları temel işlevlerini yerine getirirken aynı zamanda bireyler arası ya da toplumlar arası iletişime büyük katkı sağlamaktadırlar. Bu katkı kitle iletişim araçlarının aktardığı iletilerin içeriği ile ...