Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelıkkaya, Tekin
dc.contributor.authorKürümlüoğlu, Mutlu
dc.date.accessioned2020-07-22T12:40:03Z
dc.date.available2020-07-22T12:40:03Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationÇelıkkaya, T, Kürümlüoğlu, M. (2019). Sosyal bilgiler dersi “Demokrasinin Serüveni” ünitesi ile öğrencilerin bilişsel yapılarının ve kavramsal gelişim süreçlerinin incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 9 (1), 56-86.en_US
dc.identifier.issn2146-4014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/24326
dc.description.abstractÖğrencilerin uzun dönemli hafızasındaki kavramlar arasındaki ilişkilerin yeterli olup olmadığını veya anlamlı olup olmadığını belirlemek için kullanılan ölçme değerlendirme araçlarından biride kelime ilişkilendirme testidir. Araştırmada yöntem olarak mevcut durumu tespit etmek amacıyla tarama yöntemlerinden boylamsal tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışmada Kelime İlişkilendirme Testi aracılığıyla 6. sınıf “Demokrasinin Serüveni” ünitesinin içinde programda yer alan 10 kavramla ilgili ders işlenmesi, ders öncesi ve sonrası öğrencilerin bilişsel gelişimini ortaya koymak ve kavramsal değişim sürecini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Sivas ili Kangal ilçesine bağlı bir ortaokul’un 6. sınıfına devam eden 33 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Demokrasinin Serüveni” ünitesinde giriş düzeyinde yer alan 10 kavram seçilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin kavram ağlarında en sık olarak “yönetim, devlet, seçim” gibi kelimeleri kullandıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin gerek kavram ağlarında gerekse kurdukları ilgili cümlelerde “monarşi, meşrutiyet, oligarşi, cumhuriyet, yürütme, teokrasi, vb.” kavramlarla ilgili bazı kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractOne of the measurement assessment tools used to determine whether the relationships between the concepts in the students' long-term memory is adequate or not, is a word association test.Survey method was used in the research. The study group of the study consisted of 33 students who are enrolled in the 6th grade of a secondary school located in Kangal district of Sivas province. This study was carried out through the word association test to reveal the cognitive structure of the studetns about 10 concepts in the curriculum and to examine the conceptual change process and to determine the misconceptions of the students in “Adventure of Democracy” the unit. As a result; It was found that students mostly used words like ”management, state, choice in their concept networks. In addition, students have some misconceptions about concepts such as asi monarchy, constitutionalism, oligarchy, republic, executive, theocracy, etc. ” in both concept and related sentences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilişsel Yapıen_US
dc.subjectKavramsal Gelişimen_US
dc.subjectKelime İlişkilendirme Testien_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectCognitive Structureen_US
dc.subjectConceptual Developmenten_US
dc.subjectWord Association Testen_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersi “Demokrasinin Serüveni” ünitesi ile öğrencilerin bilişsel yapılarının ve kavramsal gelişim süreçlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of cognitive structures and conceptual development process of students in “Adventure of Democracy” unit of social studies lessonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI)en_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage56en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster