dc.date.accessioned | 2020-08-04T08:42:46Z | |
dc.date.available | 2020-08-04T08:42:46Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | Ceylan, M, Nur, K, Şihkamalova, Venera. (2020). Vietnam eğitim sisteminde eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI), 10 (1), 701-728. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-4014 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/24375 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı; Vietnam Eğitim Sistemi’nin ve eğitim yöneticilerinin
yetiştirilmesinin incelenmesi ve Türkiye’deki uygulamalarla karşılaştırılmasıdır. Bu amaç
doğrultusunda yerli ve yabancı kaynaklar incelenmiştir. Vietnam Eğitim Sistemi Marksizm,
Leninizm ve Ho Chi Minh felsefesine dayanmakla birlikte Vietnam’da sosyalist bir eğitim anlayışı
benimsenmiştir. Eğitim; okul öncesi, ilkokul, ortaokul, lise ve yükseköğretim olmak üzere beş
seviyeye ayrılmıştır. Zorunlu eğitim 10 yıldır. Yükseköğretime devam edebilmek için adayların
yükseköğretime giriş sınavından başarılı olması gerekmektedir. Yükseköğretimden mezun olan
öğrenciler için Vietnam’da 2 yıl yüksek lisans ve 4 yıl doktora eğitimi veren üniversiteler
bulunmaktadır. Yüksek lisans programlarına giriş koşulu, tam zamanlı lisans eğitimi almış
olmaktır. Doktora eğitimi yüksek lisans mezunları için 2-3 yıl, lisans mezunları için 4 yıl
sürmektedir. Vietnam’daki okul yöneticilerinin %40'ı eğitim yönetimiyle ilgili kısa süreli
kurslarda eğitimlerini almış ve %0,02'si lisans ve yüksek lisansını eğitim yönetimi alanında
yapmıştır. Vietnam’da lisans düzeyinde okul yöneticiliği programında da ders verilmeye
başlanmıştır. Lisans düzeyinde okul yöneticiliği programlarının açılmaya başlaması, Vietnam’ın
yönetimde bilimselliği ön plana aldığını düşündürmektedir. Araştırmacılar arasında yaygın bir
görüş olan; okulların, yöneticisi kadar okul olduğu düşüncesi göz önüne alındığında Vietnam’ın
eğitim yönetiminde bilimsel yollar izlediği takdirde eğitim sistemlerinin daha fazla gelişeceği
sonucuna ulaşılmaktadır. Eğitim de toplumu her yönden kalkındıran bir süreç olduğuna göre
Vietnam’ın ileride gelişmiş ülkeler arasında ilk sıralarda yer alacağı olası görülmektedir. Bu
bağlamda, Türkiye’de de eğitim yönetimi alanında lisans programlarının açılması ve lisansüstü
eğitimin yönetici atamalarında birincil koşul olarak yönetmeliklere girmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The general aim of this study was to give general information about the education system of
Vietnam and compare it with Turkey. For this purpose, local and foreign sources were examined.
When the Vietnam Education System is examined, it is seen that the education system is based on
Marxism, Leninism and Ho Chi Minh philosophy and socialist education is adopted. Education in
Vietnam consists of 5 levels; pre-primary, primary, secondary, high school and higher education.
Compulsory education is a total of 10 years. For graduates of higher education, there are
universities in Vietnam that offer two years of master's and four years of doctorate. Ph.D.
education lasts for 2-3 years for master graduates and 4 years for bachelor graduates. In Vietnam
and Turkey, there are master and doctorate degrees related to education management. In addition,
courses in the undergraduate school management program have started in Vietnam. The opening
of undergraduate school management programs suggests that Vietnam will follow a scientific path
in school management. It can be said that as long as Vietnam follows a scientific path in
educational management, their education system will develop even more. Since education is a
process that improves the society in all aspects, it is likely that Vietnam will be placed near top
among the developed countries in the future. It is recommended that bachelor’s degree in
education management should be introduced in Turkey. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitimde Yönetsel Yapı | en_US |
dc.subject | Eğitim Yöneticisi Yetiştirilmesi | en_US |
dc.subject | Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi | en_US |
dc.subject | Vietnam Eğitim Sistemi | en_US |
dc.subject | Education Management Training | en_US |
dc.subject | Supervisory Structure in Education | en_US |
dc.subject | Comparative Education Management | en_US |
dc.subject | Vietnam Education System | en_US |
dc.title | Vietnam eğitim sisteminde eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Vietnam education system and the training of the education managers | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI) | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-7830-2584 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9047- 372X | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000- 0003-2981-3278 | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 701 | en_US |
dc.identifier.endpage | 728 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ceylan, Müyesser | |
dc.contributor.institutionauthor | Nur, Kısmet | |
dc.contributor.institutionauthor | Şihkamalova, Venera | |