Lisans eğitim programlarının finansal okuryazarlık düzeyine etkisinin araştırılması: Türkiye örneği
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2014Yazar
Anadolu Üniversitesi
0000-0002-0194-616X
0000-0002-7208-3293
0000-0002-7780-4977
0000-0003-1082-4073
Er, Fikret
Temizel, Fatih
Özdemir, Ali
Sönmez, Harun
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Er, F, Temizel, F, Özdemir, A, Sönmez, H. (2014). Lisans eğitim programlarının finansal okuryazarlık düzeyine etkisinin araştırılması: Türkiye örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (4), 113-125.Özet
Bu çalışmada lisans eğitim program içeriklerinin finansal okuryazarlığa etkisi araştırılmıştır. Finansal Okuryazarlığın eğitim programları ile kazanılabilen yaşamsal bir yetenek olması çalışmanın temel varsayımıdır.
Finansal Kavramları ve Teknikleri tanıma imkânı
daha yüksek eğitim alan İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine karşılık, sayısal analizlerin eğitim
içeriğinde daha büyük yer aldığı Mühendislik Fakültesi
öğrencilerinin finansal okuryazarlıkları karşılaştırılmıştır. 2014 yılında toplanan verilerle finansal krizin
etkilerinin halen devam etmekte olduğu bir dönemde,
üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyi
ayrıntılı biçimde incelenmiştir. Veri, gelişmekte olan
ülkeler grubunda yer alan Türkiye’den toplanmıştır.
Türkiye’de son dönemde yaşanan gelişmeler, üniversite
öğrencilerini finansal kararlar almak ve risk yönetimi
için daha da sorumlu hale getirmiştir. Bu nedenle bu
grubun finansal okuryazarlık düzeyi ile ilgili olarak
yapılan çalışmaların sonuçları önem kazanmıştır. Üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeyleri,
OECD tarafından geliştirilen finansal okuryazarlık
ölçeği kullanılarak belirlenmiştir. Çalışmada üniversite öğrencilerinin %31,7’ sinin YÜKSEK, %30,1’ inin
ORTA, %16 sının ise DÜŞÜK finansal okuryazarlığa
sahip olduğu belirlenmiştir. Üniversite Öğrencilerinin
eğitim alanları (sayısal: mühendislik fakültesi ve sözel:
iktisadi ve idari bilimler fakültesi) ile finansal okuryazarlık düzeyleri arasında da anlamlı ilişki tespit edilmiştir This study examines the effects of undergraduate program content on financial literacy. The main assumption of the study is that financial literacy is a vital
competence that can be attained through education
programs. The study compares financial literacy levels of undergraduate students from Economic and
Administrative Sciences Faculty, who are more exposed to financial concepts and techniques, with those of
Engineering Faculty whose education content is more
favored towards quantitative analysis. Data was collected from five universities in Turkey, which is a developing country. Recent developments in Turkey has
placed increased responsibility on university students
in terms of financial and risk management decisions. This highlights the importance of studies on financial
literacy. The financial literacy of university students
was measured using financial literacy scale developed
by OECD. The study found 31.7% of the students to
have a high level of financial literacy while 30.1% had
medium and 16% had low levels of financial literacy. A
significant relationship between University students’ level of financial literacy and field of study (quantitative
vs. social) was also observed.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
14Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25002Koleksiyonlar
- Cilt.14 Sayı.4 [12]