Kaya otel işletmeleri için en uygun stratejinin belirlenmesi: Bir SWOT/AHP uygulaması
Künye
Doğan, N.Ö, Sözbilen, G. (2014). Kaya otel işletmeleri için en uygun stratejinin belirlenmesi: Bir SWOT/AHP uygulaması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (4), 95-112.Özet
Bu çalışmanın amacı dünyada bir benzeri daha bulunmayan Kapadokya Bölgesi’ne özgü kaya otel işletmeleri
için durum tespiti yapmak ve onların turizm sektörü
içerisinde daha aktif olmaları için uygulayabilecekleri
en uygun rekabetçi stratejiyi belirlemektir. Kaya oteller
kuruluş yerinin tarihi ve kültürel dokusunu yansıtan,
misafirlerine beş yıldızlı otel standartlarının tamamını aşacak nitelikte özel ve bire bir hizmet sunan işletmelerdir. Çalışmada kaya otellerin turizm sektörü
içerisindeki durumu SWOT/AHP bütünleşik yöntemi
yardımıyla tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda
öncelikle kaya otellerin sektördeki diğer konaklama işletmelerine göre üstün veya zayıf yönleri ile sektörden
kaynaklanan fırsat ve tehditleri SWOT matrisi ile belirlenmiştir. Daha sonra SWOT matrisi ile kaya otellere ilişkin elde edilen bilgiler AHP hiyerarşisi içerisine
entegre edilerek en uygun strateji bulunmuştur. Oteller
için en uygun strateji “daha fazla tutundurma faaliyeti
ile kaya otellerin eşsiz özelliklerini vurgulamak” olarak
bulunmuştur. Çalışma, turizm sektöründeki bütün
paydaşlar ve özellikle kaya otellerin yöneticileri için
dikkate değer bulgular içermektedir. Son olarak çalışmanın kısıtlarından bahsedilmiş ve ileride yapılabilecek çalışmalara ilişkin bazı öneriler geliştirilmiştir. The aim of this study is to determine the state of rock
hotels which are unique on earth and special to Cappadocia Region and, specify their optimum competitive
strategy to make them more active in the tourism sector. The rock hotels reflect the historical and cultural
aspects of the site of establishment and provide special and one-to-one service to their guests at least in the
level of five stars hotels’standards. The situation of the
rock hotels within the tourism sector was tried to be
identified using the SWOT/AHP integrated method.
In this context, first of all the strengths and weaknesses
of the rock hotels in comparison with the other hotels
in the sector and their opportunities and threats originating from the sector were determined using SWOT
matrix. Afterwards the information obtained from the
SWOT matrix concerning the rock hotels were integrated into the AHP hierarchy and the optimum strategy
was found. It was found that the strategy which is expressed as “to emphasize the unique characteristics of
the rock hotels through further promotional activities”
was the optimum strategy for these hotels. It is possible
to state that the findings of this study is remarkable for
all shareholders of the tourism sector and specially for
the managers of the rock hotels. Finally, constraints of
the study were mentioned and some proposals for the
future research were developed.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
14Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25004Koleksiyonlar
- Cilt.14 Sayı.4 [12]