Etkileşimli ortam yönlendirmeleri ile dijital işbirliğinin sağlanması: Dergilerde qr kod kullanımı
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2014Yazar
Anadolu Üniversitesi
İspir, Burçin
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
İspir, B. (2014). Etkileşimli ortam yönlendirmeleri ile dijital işbirliğinin sağlanması: Dergilerde qr kod kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (4), 25-41.Özet
Bu çalışma, dergilerdeki dijital ek bilgi yönlendirmelerinin niteliğini ve niceliğini tanımlamaktadır. Geleneksel medya kategorisindeki basılı araçlarda son yıllarda web sayfası adresi, sosyal medya, QR kod, mobile
uygulama kullanımı yaygınlaşmaya başlamıştır. Basılı materyallerde yer alan bu türden uygulamalar ile
okuyucular dijital ortamlara yönlendirilerek gereksinim duyabilecekleri ek bilgileri alabilmektedirler. Çalışmanın amacı dergi okuyucularının dijital dünyaya
hangi yöntemlerle yönlendirildiğini ortaya koymaktır.
Bu bağlamda kare barkod olarak da ifade edilen QR
(Quick Response) kod kullanımının yaygınlığı analiz
edilmiştir. Çalışma kapsamında 2012 yılında yayımlanmış 3 farklı kategoride yer alan dergilere yönelik
içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizinde, dergilerde
etkileşimli ortam yönlendirmelerinin niteliği ve niceliği
analiz edilmiştir. Analiz sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda QR kod uygulamasının kullanımının hızlı bir yükseliş eğilimi içerisinde olduğu söylenebilmektedir. This study defines the quality and quantity of interactive media steers in magazines. Uses of web pages, social
media, QR codes and mobile applications steers have
become widespread in printed materials, which are
in the traditional media category. With these kinds of
applications in printed materials, the readers can be
received additional information by directing to digital
media. The aim of this study is to reveal in what ways
the magazine readers directs to the digital world. In this
context, the prevalence was analyzed by the use of QR
(Quick Response) codes. In this study, content analyses
were conducted to magazines in three different categories, which published in the year of 2012. In the content
analyses, the qualıty and quantıty of interactive media
steer in the magazines were analyzed. According to the
findings, it can be said that the use of QR codes in magazines are in a rapid upward trend.
Kaynak
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiCilt
14Sayı
4Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/25009Koleksiyonlar
- Cilt.14 Sayı.4 [12]