dc.date.accessioned | 2020-11-06T06:38:47Z | |
dc.date.available | 2020-11-06T06:38:47Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Erdoğan, M. (2015). Küresel çağda çağdaş sanat ve küresel sanat pazarı. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (1), 75-98. | en_US |
dc.identifier.issn | 2667-8683 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/25045 | |
dc.description.abstract | Yaşamlarımızın zamana ve uzama ilişkin tüm dönüşümlerini ifade eden “Küreselleşme” sadece ekonomik
bir kavram değildir. Ekonomik, politik ve sosyo-kültürel
yapıların bir araya gelmesi ve yeni iletişim teknolojilerinin küresel kullanımıyla oluşur. Ekonomik varlığını
Neo-liberal ekonomik politikaları temel alarak sürdürürken sosyal varlığını da Neo-liberal kültürleştirmeyle
sürdürür. Bilindiği gibi küresel mali piyasalarda, çok
önemli hacimlerde mal ve fon hareketleri gerçekleşmekte ve binlerce çokuluslu şirket bu ilişkiler ağının
içinde yer almakta ve bu ağı yönetmektedir. Ülkelerin
karşılıklı bağımlılığını getiren ve güçlü pazar kavgaları
arasında bu küresel dünyada kendine yer bulmaya çalışan gelişmekte olan ülkelerin kaynaklarından alabildiğine yararlanan, ancak ister istemez bu ülkelere yeni
olanaklar sunan küreselleşme, bir yandan kendisine
çağdaşlaşmanın yarattığı olanaklarla mecra bulmaya
çalışırken bir yandan da varlığını feodal bir kavram
olarak “kolonileştirme” üzerinden yaşatmaya çalışmaktadır. Bu keskin çelişki, sanat için karşı koyamayacağı
çekicilikte bir kontrast yaratmaktadır. “Çağdaş sanat”
küreselleşmenin bu çelişkisini ve ciddi gerilimini küresel
bir maharetle ve liberalizmin kendi araçlarıyla ifşa etmektedir. Küreselleşme, çoğu zaman kendisine karşıtlık
taşıyan sanattan da fayda yaratmasını bilmiş ve onu da
içeren önemli bir pazarı dünyaya armağan etmiştir.
Bu çalışmada Neo-liberal politikalarla dayanakları ve
mekanizmaları oluşturulan Küreselleşmenin “sanatla”
kurduğu ideolojik ilişki incelenmektedir. İnsanın ve
yaşamın en önemli yanlarından birini oluşturan sanatın; “çağdaş sanat” olarak küreselleşme olgusuna nasıl
eklemlendiği, ilişkileri, çelişkileri, küreselleşme ile etkileşimi, küreselleşmenin yarattığı dinamiklerin sanatta
nasıl bir yansıma bulduğu ve araçları, sanatın küreselleşmeye bakışı anlatılmakta, ardından oluşturduğu
“Pazar”, rakamlarla sunulmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | “Globalization” is not only an economic term and expresses the whole transformation of our lives in relation
to time and space. Globalization comprises of economic,
political and socio-cultural structures together with the
global use of new communication technology. While it
continues its economic existence based on Neo-liberal
economic policies, its social existence is based on Neoliberal acculturation. As it is known, in global financial
markets, a big amount of merchandise and fund movements occur, thousands of multinational companies
take place in this network and also they manage this
network. Globalization brings the interdependence of
countries and it benefits from the sources of developing
countries that try to find themselves a place in this global world. Globalization unavoidably provides these
countries new opportunities. On one hand, globalization tries to find itself a place with the opportunities
created by modernization. On the other hand, it tries
to keep its existence on the basis of colonization as a
feudal term. This sharp contradiction creates an irresistibly appealing contrast. “Contemporary art” reveals
this contradiction of globalization and its serious tension with the liberalization’s own tools. Globalization
derives benefit also from the art that mostly contradicts
globalization and presents an essential market including the art market to the world.
In this paper, globalization’s ideological relationship
with art is examined. Globalization’s foundations and
mechanisms are constituted by Neo-liberal policies. As
it constitutes an important part of man and life, art
is being articulated to the concept of globalization in
terms of “contemporary art”. In this paper, art’s relationships, contradictions, the interaction with globalization, how the dynamics created by globalization and its
tools are reflected in art, art’s view of globalization are
examined and then art market is presented with figures
and numbers. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Neo-Liberalizm | en_US |
dc.subject | Küreselleşme | en_US |
dc.subject | Küresel Sanat | en_US |
dc.subject | Çağdaş Sanat | en_US |
dc.subject | Küresel Sanat Pazarı | en_US |
dc.subject | Neo-Liberalism | en_US |
dc.subject | Globalization | en_US |
dc.subject | Global Art | en_US |
dc.subject | Contemporary Art | en_US |
dc.subject | Global Art Market | en_US |
dc.title | Küresel çağda çağdaş sanat ve küresel sanat pazarı | en_US |
dc.title.alternative | Contemporary art and global art market in global era | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 75 | en_US |
dc.identifier.endpage | 98 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Erdoğan, Melih | |